Bihorul nu stă grozav cu conectivitatea. Autostrada zace în nelucrare de 20 de ani și, deși tronsoanele din județ sunt licitate și atribuite, încă nu s-a dat ordinul de începere a lucrărilor, pentru că Guvernul nu mai are nicio lețcaie.

Taromul practică niște prețuri nerușinate, așa că numai cei cărora statul le decontează biletele își mai permit să meargă în Capitală. Iar trenul este un vis frumos: ministrul Transporturilor are visuri erotice când ne amăgește că electrificarea și dublarea liniei Oradea - Cluj se va încheia în 2026.

Și atunci se mai miră miticii că nu stăm cu privirea spre răsărit, adică cu ochii-n soare, și o luăm mai des spre Viena decât spre București? Ce să facă bihorenii în acest caz? Și-au construit centuri la toate orășelele, pentru ca infernalul drum de Cluj să se reducă cu o jumătate de oră, apoi au bătut palma cu polonezii de la LOT și cu moldovenii de la HiSky.

Măcar nu mai trebuie să cărăm trolerele prin aerogările din Budapesta, Cluj sau Timișoara. Iar HiSky-ul ne duce și la București, și la Londra. Nici bine nu a apucat firma să dea din aripi, că deja Taromul a descoperit niște promoții...

Sunt cetățeni nemulțumiți că subvenționăm zborurile spre Varșovia, Londra și București. Dar Taromul nu-l subvenționăm? Ba, mai mult, de pe urma acelei subvenții nu beneficiem de nimic, pentru că marea noastră companie națională pierde anual sute de milioane de lei, iar la finalul fiecărui an Guvernul șterge paguba cu buretele. Pagubă acoperită și din buzunarele noastre.

Cu un aeroport nou, cu două companii care ne duc și în Capitală, și în lumea largă, stăm destul de bine pentru actuala conjunctură. Dacă mai găsim și o variantă de zbor spre un hub german și încă vreo cinci chartere pentru destinații de vacanță, cred că ne putem declara mulțumiți de aeroportul nostru.
 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!