Primăria Oradea a lansat, vineri, aplicaţia Digital.oradea.ro, care oferă posibilitatea oricărui cetăţean să trimită şi să ceară diferite documente online, inclusiv certificate de urbanism sau diferite avize.

Noua aplicaţie, care este deja funcțională, a fost prezentată de city managerul Oradiei, Mihai Jurca, şi de reprezentantul uneia dintre firmele care a conceput platforma, Bogdan Rusănescu, de la Simavi, în sala mare din palatul administrativ al oraşului. 

Fără ghişeu

"Este foarte important ca Primăria Oradea să fie digitalizată, iar serviciile să fie accesibile într-o formă cât mai simplă cetăţenilor. Orice document eliberat de Primărie de acum va fi oferit, ca primă opţiune, digital", a spus Jurca.

Faţă de celelalte site-uri şi opţiuni smart ale municipalităţii, Digital.oradea.ro va avea disponibile în curând 90 de servicii (câteva sunt încă în teste), inslusiv cele ale unor societăţi din subordine, precum Instituţia Arhitectului Şef, OTL sau Poliţia Locală.

Astfel, folosind un singur nume de utilizator şi o singură parolă, cetăţeanul poate să plătească impozite şi facturi, să ceară un certificat de urbanism sau să cumpere un abonament de parcare, toate documentele fiind semnate electronic de funcţionarii Primăriei.

Prin fonduri europene

Platforma a fost prezentată de reprezentantul firmei Simavi, care a făcut o demonstraţie, înregistrându-se cu un nume şi CNP fictiv.

"Pentru a-şi face un cont pe platformă, orice persoană trebuie să îşi scrie datele personale şi să încarce o fotografie a cardului de identitate, apoi va primi un e-mail de confirmare şi va putea intra pe pagina sa de utilizator. Acolo va vedea câte taxe şi impozite are de plătit şi se va putea conecta la serviciul de plăţi ca să-şi achite dările. Utilizatorul va putea apoi să facă cereri la diferite compartimente ale Primăriei pentru a primi documente şi va putea opta dacă le doreşte în format digital sau fizic, cea din urmă opţiune presupunând trimiterea lor prin poştă", a explicat Rusănescu.

În următoarele săptămâni aplicaţia va putea fi descărcată şi de pe Magazin Play şi AppStore.

Retrodigitalizare

În cadrul aceluiaşi proiect s-a făcut şi o "retrodigitalizare", adică au fost scanate circa 100.000 de documente din arhiva Primăriei.

"Cu ajutorul acestor documente, colegii noştri de la diferite direcţii, precum Poliţia Locală, vor putea verifica ce avize au fost emise în cazul unor proprietăţi sau amplasamente, procedură care înainte era destul de anevoioasă", a explicat Mihai Jurca.

Cei care au realizat platforma vor crea şi o secţiune unde utilizatorii vor putea nota sugestii sau plângeri cu privire la noul serviciu, pentru ca acesta să fie perfecţionat.

Proiectul de digitalizare a Primăriei a fost finanţat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, valoarea sa totală fiind de 2,9 milioane lei, din care 59.800 lei fiind contribuţia municipalităţii.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!