Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a anunțat marți, într-o conferință de presă, că proiectul tehnic al Inelului Rutier Metropolitan va suferi modificări conform unor cerințe ale primăriilor Oșorhei și Sânmartin, astfel încât exproprierile vor fi suplimentate pentru a putea fi executate și acestea.

În Oșorhei vor fi făcute două intersecții pe teritoriul satului Cheriu, iar în Sânmartin două bretele de racordare pe teritoriul satului Betfia.

De la 82 la sub 90 milioane lei

„Proiectul tehnic a fost practic finalizat”, a spus Bolojan, referindu-se la lotul dintre Oșorhei și Sânmartin, adjudecat prin licitație de firma PORR, adăugând că „mâine (n.r. – marți) va avea loc o întâlnire cu reprezentanții Primăriei Oșorhei și ai Primăriei Sânmartin pentru ultima trecere în revistă a detaliilor de proiectare prevăzute la solicitarea celor două primării”.

Față de studiul de fezabilitate inițial, a spus Bolojan, proiectul tehnic „vine cu două modificări”. Una dintre acestea, cerută de Primăria Sânmartin, vizează racordarea la noua șosea a drumului comunal din Betfia, astfel că în PT „au fost prevăzute două bretele de racordare”, iar cealaltă, cerută de Primăria Oșorhei, are în vedere conectarea a două drumuri comunale, prin urmare în proiect fiind incluse încă două intersecții, din care una cu sens giratoriu, iar cealaltă cu cedare de prioritate.

„Cu aceste modificări rezultă necesitatea de a crește culoarul de expropriere, în principal pe teritoriul comunei Sânmartin”, a spus Bolojan, adăugând că suplimentarea exproprierii va fi supusă aprobării Consiliului Județean în cursul lunii august.

De asemenea, președintele CJ Bihor a arătat că modificările vor crește „cu câteva procente” costurile tronsonului dintre Oșorhei și Sânmartin al Inelului Rutier Metropolitan, de la 81,688 milioane lei (cu TVA inclusă) la „sub 90 milioane lei”.

În fine, Bolojan a spus că lucrările propriu-zise pentru construirea tronsonului vor începe în săptămâna 19-25 august.

Contractul pentru execuția Lotului 2 al Inelului Rutier Metropolitan, lung de 8 kilometri, a fost semnat în luna aprilie, cu PORR Construct, care a câștigat licitația.

Cel mai mare proiect pe Anghel Saligny

Contractul de execuție pentru Lotul 1, lung de 9 kilometri, a fost semnat pe 17 iulie cu asocierea de firme Asfamixt, OPR Asfalt și Dacia Faber, valoarea sa fiind de 70,143 milioane de lei, plus TVA.

Inelul Rutier Metropolitan al Oradiei este proiectul cu cea mai mare valoare finanțat prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny, scopul fiind conectarea a trei șosele naționale (DN 1 Oradea – Cluj, DN 76 Oradea – Deva și DN 79 Oradea – Arad), prin ocolirea localităților Oșorhei, Oradea, Sânmartin, Băile Felix și Nojorid, ceea ce va reduce considerabil traficul pe șoseaua de centură a orașului și, implicit, și gradul de poluare specific.

Construirea noii șosele, în lungime totală de 17 km, este finanțată prin PNI Anghel Saligny (80%), precum și din bugetele CJ Bihor și Primăriei Oradea (20%), pentru realizarea acestei investiții administrația județeană încheind protocoale de colaborare cu primăriile Oradea, Oșorhei, Sânmartin și Nojorid.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!