OTL pregăteşte mutarea actualei autobaze din strada Atelierelor pe strada Anghel Saligny din parcul industrial II al Oradiei şi achiziţia a 130 de autobuze nepoluante hibrid, electrice sau pe hidrogen.

Lasă loc blocurilor...

Consiliul Local Oradea a aprobat joi, cu unanimitate de voturi, indicatorii tehnico-economici ai lucrărilor de amenajare a unei noi autobaze pentru operatorul de transport. Actuala autobază din strada Atelierelor se va muta peste şoseaua de centură în strada Anghel Saligny din parcul industrial II.

Potrivit Hotărârii de Consiliul Local, investiţia se va ridica la 69,3 milioane lei fără TVA şi urmează să fie înaintată spre finanţare prin POR.

"Am pregătit studiile de fezabilitate şi aşteptăm publicarea ghidurilor de finanţare ca să putem depune proiectele. Zona de pe strada Atelierelor se pretează la o dezvoltare imobiliară ulterioară, iar după ce vom reuşi să finalizăm proiectul, locaţia va fi scoasă la licitaţie", a spus primarul Florin Birta în conferinţa de presă care a precedat şedinţa în plen.

De altfel, după cum BIHOREANUL a mai scris, pe lângă cvartalele de blocuri din zona Ceyrat pe strada Nojoridului, în spatele sediului OTL urmează să se construiască un nou cartier de blocuri cu hotel şi heliport (foto jos).

Autobază cu panouri fotovoltaice

Conform proiectului, viitoarea autobază OTL din parcul industrial II se va întinde pe o suprafaţă de peste 33.100 metri pătraţi, din care 8.760 metri pătraţi vor fi ocupaţi de construcţii.

Noile facilităţi vor cuprinde o clădire administrativă şi una pentru reparaţii autobuze, fiecare cu câte un etaj, dar şi copertine pentru autobuze, o staţie de alimentare cu carburanţi şi o cabină pentru portar.

În incinta halei vor fi amenajate şapte linii separate, dintre care cinci pentru reparaţii şi revizii autobuze, şi câte una pentru inspecţie tehnică periodică, respectiv spălare.

"Pe toate clădirile autobazei vor fi amplasate panouri fotovoltaice pentru a se asigura o parte din consumul propriu de curent electric", a declarat primarul.

Autobuze de milioane

În paralel, angajaţii Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională din cadrul Primăriei Oradea pregătesc documentaţia pentru achiziţia, tot prin POR, a 130 de autobuze hibrid, electrice şi pe hidrogen.

Conform studiului de oportunitate, OTL îşi doreşte: 30 autobuze electrice de 12 metri (3 milioane lei bucata), 10 autobuze electrice de 18 metri (3,8 milioane lei bucata), 40 de autobuze hibrid (1,7 milioane lei bucata), 20 autobuze pe hidrogen (3,2 milioane lei bucata) şi 30 microbuze electrice (1,3 milioane lei bucata).

"Încercăm să modernizăm cât mai mult flota OTL şi să determinăm orădenii să circule cu mijloacele de transport în comun. Suntem conştienţi că blocajele din ultima vreme de pe şantierele din oraş îngreunează transportul în comun, dar, când toate aceste investiţii vor fi finalizate şi toate mijloacele de transport în comun vor fi achiziţionate, se va îmbunătăţii mult calitatea transportului în comun", a promis Birta.

Achiziţia de autobuze se va face etapizat, în funcţie de modul în care angajaţii DMPFI vor reuşi să atragă fonduri europene.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!