Unii locuitori ai străzii Gheorghe Doja acuză municipalitatea orădeană că, odată cu modernizarea unui tronson al străzii, până acum doar pietruit, îngustează de fapt carosabilul. Riveranii se tem că, după finalizarea lucrării, două maşini care circulă din sens opus nu vor avea loc să treacă una pe lângă alta.

„Nu vor putea trece!”

„Strada este mult mai lată la baza dealului, iar când ajunge la porţiunea în curs de modernizare se îngustează brusc. Loc ar fi destul, dar Primăria Oradea a prins în proiect nişte trotuare imense. Au îngustat strada Gheorghe Doja la fel ca pe Calea Adevărului. La finalul lucrărilor nu vor putea trece, una pe lângă alta, două maşini venind din sens opus", a reclamat BIHOREANULUI un riveran.

Locuitorii sunt îngrijoraţi că lăţimea prea mică a străzii va genera ambuteiaje şi accidente, iar autospecialele ISU nu vor mai putea urca în zonă, în caz de incendiu. „Şoseaua va avea puţin peste 5 metri lăţime. Şoferilor le va fi greu să circule, iar autobuzelor le va fi şi mai greu să întoarcă”, a spus orădeanul.

Riveranii cer municipalităţii orădene să modifice proiectul cât timp lucrările sunt încă în desfăşurare. „După ce se va termina asfaltarea nu se mai putea face nimic”, a spus orădeanul.

„Nu sunt probleme”

De cealaltă parte, reprezentanţii municipalităţii au declarat că proiectul de modernizare a străzii va rămâne neschimbat.

„Strada Gheorghe Doja va avea o lăţime de 5,5 metri pe partea de carosabil, la care se vor adăuga şi două trotuare generoase. Mai multe străzi orădene au o astfel de lăţime şi nu sunt probleme", a spus directorul tehnic al Primăriei Oradea, Sebastian Marchiş.

Potrivit directorului, dimensiunile carosabilului au fost stabilite prin proiect în funcţie de suprafaţa de teren aflată în proprietatea oraşului.

„Trotuarele sunt variabile, în funcţie de cât de lat este terenul aflat în domeniul public. Primăria Oradea a făcut doar exproprieri minimale, unde era neapărat necesar, aşa că nu am avut foarte mult loc la dispoziţie", a spus Marchiş.

Reprezentanţii municipalităţii au arătat că în partea dinspre oraş a străzii Gheorghe Doja, care a fost asfaltată cu ani în urmă, carosabilul este mai lat doar pentru că acolo strada nu a fost prevăzută la acea vreme cu trotuare, lucru care pune în pericol pietonii. „Nu puteam lăsa strada aşa”, argumentează directorul tehnic al Primăriei Oradea.

O lucrare, două etape...

După cum BIHOREANUL a mai scris, proiectul de reabilitare a străzii Gheorghe Doja, aprobat de Consiliul Local Oradea în cursul anului trecut, prevede asfaltarea a 1,9 kilometri de drum nemodernizat, cu câte o bandă pe sens, lată de 2,7 metri, şi cu trotuare pe ambele părţi.

În cadrul proiectului, Consiliul Local Oradea a făcut exproprieri minimale. De altfel, și consilierii din opoziție, cei ai UDMR și PSD, s-au arătat împotriva unor exproprieri mai mari.

Lucrările de modernizare a străzii Gheorghe Doja au fost atribuite, prin licitaţie, firmei Dumexim, pentru suma de 7,2 milioane lei.

Investiţia a fost ruptă în două. În prima etapă, care a intrat în lucru începând din iunie, constructorul are de modernizat o porţiune de circa 850 metri din strada Gheorghe Doja pornind de la intersecţia cu strada Livezilor către pădurea Săldăbagiu. Tronsonul în lucru are deja montate în subterane toate conductele de apă şi canalizare.

A doua etapă, cu o lungime de circa 1 kilometru, până la pădurea Săldăbagiu, va intra în lucru anul viitor. Înainte ca artera să intre în asfaltare, Compania de Apă Oradea va trebui să monteze sub şosea infrastructura de conducte care va deservi imobilele din zonă.

La fel ca în cazul primului tronson, operaţiunea se anunţă dificilă, având în vedere adâncimea de 4 metri la care vor fi montate o parte dintre conducte.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!