Dacă ar trăi Ştefan cel Mare, discursul lui despre autostrada Transilvania ar suna cam aşa: "Autostrada nu e a mea şi nici a copiilor noştri, ci a urmaşilor urmaşilor noştri!". Acum câteva luni, spuneam că cei de la CNAIR şi onorabilul Beni Rus ne-au mâncat cinci ani din viaţă cu porţiunea de autostradă de la Suplac la Chiribiş...

Te cruceşti ce minţi sumar mobilate zac pe la CNAIR! Au scos tronsonul la licitaţie, după care câştigătorul trebuia să facă proiectul tehnic, să vadă cât costă refacerea lucrărilor rămase în paragină de pe vremea Bechtelului. Din păcate, însă, hoţul nu a căzut la învoială cu prostul, şi acum aflăm că contractul s-a anulat.

Le-au trebuit doi ani geniilor de la Companie să-şi dea seama că toată povestea e tristă şi cu final previzibil. În schimb, domnul Rus cred că jubilează, că dacă ar fi rămas cu contractul nereziliat, risca să dea chix la punerea lui în operă.

La ora actuală, firma lui a mai câştigat un tronson din autostrada Transilvania, e pe primul loc la Centura Aleşdului şi mai are şi alte lucrări în derulare. Nici dacă revine la meseria de bază, şofer pe Rabă, nu-l văd pe domnul Rus să le poată duce pe toate la bun sfârşit în termenii contractuali. Că de-abia s-a chinuit cu ciotul de autostradă de la Borş, iar reparaţiile drumurilor de pe malul stâng al Crişului au fost lăsate de izbelişte.

Din păcate, există multe firme create parcă anume pentru a încurca lucrurile. Iar legislaţia e suficient de permisivă ca acestea să insiste în a întârzia lucrările. Deja celebra Asfamixt a renunţat la asfaltarea unor străzi în Oradea, fără ca pentru asta să fie dată afară de la toate licitaţiile, și acum văd că iar se bagă în seamă.

Nu demult, Cătălin Drulă, singurul ministru adevărat din Guvernul de tristă amintire al lui Florin Cîţu, atrăgea atenţia că tronsonul de autostradă ce leagă Sălajul de Bihor a fost licitat la finele lui 2020 şi încă nu s-a ajuns nici măcar la desemnarea celor 6 firme care intră în finală. Oare ce fac angajaţii din Compania de Autostrăzi? Iau salariile doar o dată la doi ani, aşa cum şi livrează deciziile de atribuire a lucrărilor?

Eu zic să anulăm toate lucrările de pe Autostrada Transilvaniei şi să ne consolăm cu gândul că n-am avut noroc cu această megainvestiţie.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!