1998. „Au înflorit gropile”

La finalul anilor 1990, starea drumurilor din oraș era destul de rea, mai ales din cauza proastei întrețineri, iar după terminarea iernilor, din cauza sării aruncate pentru topirea gheții.

În luna mai 1998, la câteva luni după încheierea sezonului rece, gropile încă puteau fi văzute pe zeci de străzi. Ziarele dădeau exemplu străzile Constructorilor și Constantin Brâncuși, unde șoferii preferau să circule pe trotuar!

La fel stăteau lucrurile pe străzile Doina și Corneliu Coposu. Inclusiv bulevardele aveau probleme, în timp ce pe lângă șinele de tramvai se deschideau alte gropi de la trepidațiile garniturilor. Primăria arăta atunci că în cursul lunii aprilie se făcuseră plombări pe străzi precum Gheorghe Dima, Triumfului, Lugojului și pe Calea Averescu, cantitatea de 1.000 tone de mixtură asfaltică pregătită pentru peticirile de primăvară epuizându-se însă rapid.

Plombările au fost apoi oprite pentru a se face o nouă licitație pentru achiziție de materiale și lucrări, iar numai arterele principale au mai fost selectate pentru reparații. Totodată, de pe multe străzi, inclusiv bulevarde, lipseau marcajele sau erau șterse, în luna mai începând refacerea lor, dinspre Piața Unirii către cartiere.

2024. Peticeli și modernizări

Problema gropilor nu mai este la fel de mare ca acum 20-30 de ani, dar există și azi, atât pe străzi mici, cât și pe unele artere principale. În fiecare primăvară, numărul arterelor pe care sunt necesare plombări urcă de la câteva zeci, la peste 100, lucrările începând când vremea le permite și fiind executate prin contractul cadru de întreținere a străzilor încheiat de Primărie cu două firme de construcții.

În ultimii ani, erau gropi „din belșug” pe artere precum Bihorului, Borșului, Dacia, inclusiv pe trotuare, dar după ultima iarnă, datorită și faptului că vremea nu a fost foarte rece, aceste situații s-au împuținat. Unele străzi, cum ar fi Anatole France și Lăpușului, au fost plombate de mai multe ori, astfel că acum sunt pline de petice și denivelări. În plus, Oradea are circa 300 de străzi neasfaltate, acoperite cu pietriș și unde la fiecare ploaie mai mare apar bălți.

Numărul lor a scăzut, multe artere din cartiere precum Oncea, Grigorescu, Tineretului și Ioșia fiind modernizate în ultimii doi ani. Artere principale, precum Cantemir și Aradului, inclusiv străzi centrale, au fost reasfaltate complet.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!