Constructorii au forat 1.600 din cei 2.000 de stâlpi foraţi care vor constitui structura de rezistenţă a pasajelor din Piaţa Emanuil Gojdu din Oradea.
Realizat: 35%!
Potrivit unui comunicat al Primăriei, pe şantierul celor cinci pasaje subterane se lucrează simultan cu patru foreze, iar stadiul lucrărilor a ajuns la 35%.
În cazul în care vremea va permite, toţi piloţii vor fi foraţi până la sfârşitul lunii februarie.
"1.600 de piloţi au fost deja foraţi dintr-un total de 2.000 necesari pentru realizarea celor cinci pasaje subterane din Piaţa Gojdu, cel mai mare şantier din Oradea", a transmis municipalitatea printr-un comunicat de presă.
Potrivit acestuia, "dacă constructorul îşi va menţine ritmul şi condiţiile meteorologice vor permite în continuare derularea lucrărilor, procesul de forare a tuturor piloţilor ar putea fi finalizat până la sfârşitul acestei luni".
Vineri, constructorii pregăteau lucrările pentru cei 400 de piloţi foraţi şi turnau radierele (n.r. planşee de beton armat care se întind sub construcţii) la pasajul care va asigura accesul dinspre Nufărul spre podul Dacia, respectiv cel care va trece prin faţa podului Dacia dinspre Calea Mareşal Averescu spre Primărie.
"Pentru aceleaşi obiective au fost executate canalizările pluviale, care au rolul de a evacua apele meteorice din incintele pasajelor", se menţionează în comunicat.
În paralel, în şantier, constructorii continuă lucrările de deviere a reţelelor de utilităţi, de la curent şi fibră optică, la apă şi canalizare.
Investiţie de 85 de milioane lei
Cele 5 pasaje se realizează pentru fluidizarea circulaţiei în zona Centrului Civic, una dintre cele mai aglomerate din oraş, unde se întâlnesc artere dinspre diferite părţi ale oraşului.
Lucrările sunt efectuate în cadrul proiectului "Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piaţa Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa I", proiect finanţat prin Programul Operaţional Regional 2014 - 2020. Finanţarea nerambursabilă este 98% din valoarea cheltuielilor eligibile. Valoarea lucrărilor este de peste 85 de milioane de lei fără TVA, iar durata de execuţie, potrivit contractului, este de 24 de luni.
În luna octombrie a acestui an, cu ocazia unei vizite în teren a ministrului Fondurilor Europene, Marcel Boloş, şi a primarului Florin Birta, inginerii de pe şantier au afirmat că lucrările ar putea fi gata mai repede, la finalul anului 2023.
Lucrările la cele 5 pasaje au fost atribuite prin licitaţie asocierii de firme formate din Freyrom - lider, Leko Construct SRL, Construcţii Erbaşu SA, Metabet CF SA şi Procons Group.