Constructorii au început amenajarea rampei pentru coborârea în pasajul subteran din Piaţa Cetate dinspre Bulevardul Dimitrie Cantemir.

"Traficul se desfăşoară cu dificultate"

Potrivit primarului Florin Birta, săpăturile avansează în ritm susţinut. "Chiar dacă temperaturile au scăzut, constructorii lucrează în ritm alert la pasajul subteran din intersecţia Bulevardului Cantemir cu Sucevei. Au fost excavate tone de pământ, dându-se deja o formă rampei dinspre Bulevardul Dimitrie Cantemir", a anunţat marţi primarul Florin Birta pe propria pagină de Facebook.

Conform anunțului edilului, constructorii au amplasat deja primii 20 din cei 86 de piloţi foraţi, care urmează să fie finalizaţi înainte de sfârşitul anului, urmând să constituie structura de rezistenţă a viitorului pasaj.

"În paralel cu forarea se continuă lucrările la reţelele de utilităţi, respectiv la canalizarea pluvială şi la conductele de apă", a transmis Birta.

Primarul de Oradea a afirmat că în prezent traficul prin zonă se desfăşoară cu dificultate, deviat pe linia de tramvai, dar că, odată finalizate, lucrările vor fluidiza circulaţia în zonă. "Sunt conştient că, momentan, traficul de desfăşoară cu dificultate, dar am convingerea că odată finalizat proiectul, vom circula mai rapid şi vom reuşi să reducem şi timpii de parcurs ai autobuzelor şi tramvaielor în oraş", a scris edilul.

Cu finalizare în 2022...

Amenajarea pasajului din zona Pieţei Cetate face parte din cea de-a doua etapă a proiectului privind coridorul de mobilitate Nufărul-Cantemir.

Lucrările vizează amenajarea în zona pieţei Cetate din Oradea a două giraţii traversate în subteran de un pasaj cu patru benzi (două pe fiecare sens de mers), care vor asigura inclusiv benzi dedicate autobuzelor care circulă pe relaţia Bulevardul Cantemir - Centrul Civic.

Lungimea zonei acoperite a pasajului va fi de 29 metri. La nivelul solului va exista în continuare o bandă dedicate liniilor de tramvai.

Lucrările, cu termen de finalizare de 15 luni estimat pentru octombrie 2022, au fost adjudecate în vară de o asociere de firme reprezentate de Freyrom, constructorul podului Centenarului, pentru circa 27 milioane lei fără TVA.