Lucrările la tronsonul suplimentar al centurii Beiuș, cel înspre localitatea Delani, care va face legătura cu DJ764 Beiuș – Roșia – Aleșd, vor putea începe în curând, a anunțat președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan. Față de forma inițială a investiției, a fost introdus un nou sens giratoriu, pentru a se face legătura cu viitorul parc industrial de lângă Beiuș. 

Modificarea a fost aprobată miercuri de aleșii județului, într-o ședință desfășurată online. „Concret, față de soluția tehnică inițială prevăzută în studiul de fezabilitate, va fi amenajat un sens giratoriu suplimentar, la intersecția cu Parcul Industrial Beiuș, pentru a asigura accesul facil în zonă”, se arată într-un comunicat trimis joi de reprezentanții Consiliului Județean Bihor. 

Tronsonul II al centurii Beiuș va avea o lungime de doi kilometri, înspre localitatea Delani, și va face legătura între Centura Beiuș – Etapa I și DJ 764 Beiuș – Roșia – Aleșd, asigurând totodată accesul spre viitorul parc industrial.

Investiția se ridică la 15,6 milioane de lei fără TVA. 

„Suntem în situația în care putem emite ordinul de începere a lucrărilor și, de săptămâna viitoare, constructorul va intra pe aceste lucrări. În cursul anului viitor, pentru că nu avem poduri sau pasaje pe acest tronson care leagă DN76 de drumul județean Beiuș – Remetea- Roșia, cei doi kilometri vor fi realizați în același timp cu Centura Beiuș – Etapa 1”, a precizat Ilie Bolojan.

Lucrările la Centura Beiuș – Etapa I au început în luna februarie a acestui an. Lungimea traseului este de 7,33 de kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, lățimea carosabilului fiind de 7 metri. Valoarea acelui contract este de 269 de milioane de lei fără TVA.

Șoseaua ocolitoare va avea în total, pe cele două tronsoane, 9,33 kilometri. 

Prima parte a centurii este executaată de asocierea formată din Drum Asfalt (lider), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt, iar cea de-a doua porțiune, de doi kilometri, urmează să fie construită de Drum Asfalt (lider) și Ile Viorel Construct.

Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, printr-un parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!