Construcţia terminalului intermodal din Episcopia Bihor este realizată în proporţie de 75%. Reprezentanţii municipalităţii preconizează că lucrările vor fi terminate până la sfârşitul anului, pentru a putea fi decontate în actualul ciclu bugetar european 2014 – 2020.

Doar 15% decontate...

"Conform contractului încheiat cu finanţatorul european, lucrările vor trebui finalizate până la 31 decembrie pentru a putea fi decontate, chiar dacă potrivit contractului de lucrări semnat cu constructorul termenul final al lucrărilor este luna iulie a anului 2024", a explicat pentru BIHOREANUL directorul adjunct al Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională, Ovidiu Guler.

Termenul este destul de strâns. "Până acum constructorii au decontat undeva la 15% din valoarea lucrării", a spus directorul Guler.

Conform unui comunicat al municipalităţii, până acum constructorii au lucrat la amenajarea celor două linii de cale ferată, a platformelor betonate pentru transbordarea mărfurilor de pe linie ferată pe şosea şi invers, respectiv a zonei de parcare a viitorului terminal intermodal. În plus, au fost montate bordurile şi stâlpii de iluminat şi a început aşternerea stratului de beton.

În prezent, constructorii "lucrează la montarea liniilor de cale ferată" şi "execută lucrări de canalizare pluvială şi termoficare", potrivit sursei citate.

Cu două linii de cale ferată...

După cum BIHOREANUL a mai scris, proiectul viitorului terminal intermodal prevede construirea a două linii de cale ferată de aproximativ 700 metri fiecare, ce vor servi drept puncte de încărcare şi descărcare a mărfurilor transportate prin centrul intermodal.

Terminalul intermodal va mai cuprinde o platformă de beton între cele două linii, o clădire administrativă de tip container pentru activităţile logistice, o parcare pentru camioane, împrejmuirea terminalului intermodal, precum şi iluminat şi racorduri la utilităţi.

Valoarea totală a investiţiei este de 73,2 milioane lei cu TVA inclus, din care suma nerambursabilă este de 48,1 milioane lei cu TVA inclus.

Diferenţa dintre valoarea totală a proiectului şi cea stabilită prin licitaţie pentru construcţia efectivă a terminalului, 47 milioane de lei + TVA (56 milioane lei cu TVA inclus), este dată de costurile suplimentare cu dirigenţia de şantier, taxe, avize, cheltuieli indirecte şi neprevăzute.

Spre exemplu, numai taxa de racord a intermodalului la liniile CFR, care va fi plătită în cadrul proiectului, se ridică la circa 7 milioane lei cu TVA inclus.

Se caută un operator

Lucrările de construire a terminalului intermodal în vecinătatea staţiei feroviare Episcopia Bihor au fost atribuite pentru suma de 47,1 milioane lei plus TVA firmei Costa Voc Impex.

Intenţia municipalităţii este ca la punerea în funcţiune a investiţiei Oradea să devină un hub logistic pentru transportul pe mărfuri, acesta fiind situat în vecinătatea Autostrăzii Transilvania, a drumului expres Oradea – Arad, precum şi a legăturii feroviare Cluj Napoca – Oradea care urmează să fie electrificată.

Intermodalul va asigura transferul de mărfuri din judeţul Bihor spre statele din Vestul Europei sau alte zone ale României, precum şi în sens invers.

De altfel, Agenţia de Dezvoltare Locală Oradea, care va administra terminalul, a lansat deja procedura publică pentru indentificarea unui operator care valorifice facilităţile care vor fi amenajate aici.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!