Reprezentanţii şcolilor de şoferi au cerut Prefecturii Bihor instituirea unor trasee dedicate pentru examenele de conducere.

Cer trasee fixe

La întâlnirea organizată vineri în sala mare Prefecturii au luat parte reprezentanţi ai peste 30 de şcoli de şoferi bihorene care s-au întâlnit cu persoane din conducerea Instituţiei Prefectului, Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Bihor, Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor - Serviciul Rutier, centrului comercial Era Park, şi ai Primăriei Oradea (foto jos).

Potrivit unui comunicat al Prefecturii, participanţii au analizat efectele strămutării punctului de întâlnire pentru susţinerea probei practice de la platoul arenei Antonio Alexe din Ioşia în parcarea Era Park din Calea Aradului.

De asemenea, s-a mai discutat, la propunerea reprezentanților școlilor de șoferi, posibilitatea standardizării probei practice, stabilirii unor trasee exacte pentru aceasta, creşterii numărului de ore de conducere şi scurtării intervalului din orele de vârf în care sunt interzise cursurile de probă practică şi examinările pentru a nu crea un disconfort suplimentar în trafic.

„Organizăm anual aceste întâlniri pentru a identifica cele mai bune soluţii de îmbunătăţire a serviciilor pe care le oferim candidaţilor la examenele de permis auto. Deciziile pe care le adoptăm trebuie să răspundă majorităţii doleanţelor cetăţenilor, atât participanţilor la trafic, cât şi a celor care doresc să obţină un permis de conducere", a declarat prefectul Dumitru Ţiplea.

"Nu ar fi corect!"

Una dintre cele mai importante propuneri făcute de școlile de șoferi, cea de instituire a unor trasee dedicate pentru examenul auto, aşa cum se întâmplă în alte judeţe din ţară, nu a fost foarte bine primită de reprezentanţii autorităţilor.

„În Oradea sunt scoase din trasee de examinare străzile afectate de lucrări care sunt, oricum, foarte multe. Şi apoi, nu ar fi corect faţă de ceilalţi participanţi la trafic. Există riscul ca elevii să memoreze acele trasee, iar după ce au luat permisul şi circulă în afara lor să facă greşeli pentru că nu sunt obişnuiţi cu traficul", a declarat pentru BIHOREANUL, subprefectul Emilian Pavel.

Potrivit subprefectului, cel mai probabil, actualul punct de întâlnire de la Era Park, va rămâne valabil cel puţin până anul viitor (foto jos). „Reprezentanţii centrului comercial au cerut instructorilor să păstreze curăţenia şi să respecte locurile de parcare pentru autovehiculele mari pentru a nu îngreuna traficul", a povestit Pavel.

Subprefectul a mai spus că unul dintre chiriaşii Era Park va amenaja în proximitatea punctului de întâlnire un mic punct de alimentaţie publică pentru ca elevii şi instructorii să nu mai bată drumul până pe galeria centrului comercial.

„Mai vedem...”

În ceea ce priveşte propunerea privind promovarea unei iniţiative legislative pentru creşterea numărului de ore de conducere în timpul şcolii, promovată de unii directori de şcoli, decizia a rămas în coadă de peşte pentru că aceştia au fost contrazişi chiar de colegii de breaslă.

„Au fost voci care au spus că orele sunt suficiente, iar în România, şi aşa, este una dintre cele mai lungi perioade de şcolarizare pentru conducerea auto din Europa", a spus subprefectul.

Aceeaşi atitudine au manifestat-o autorităţile şi cu privire la propunerea standardizării probei practice. „Cererea nu a fost foarte explicită aşa că nu a fost discutată foarte mult. Examenul se susţine deja standardizat, cu puncte de penalizare pentru fiecare greşeală şi este înregistrat pe camerele de luat vederi pentru eventuale contestaţii", a explicat Pavel.

Interdicții cu modificări

Referitor la scurtarea intervalului orar în care sunt interzise ieşirile în trafic a maşinilor de şcoală şi examinările pe străzile aglomerate (n.r. 7 – 8:30 şi 15 – 18) a rămas ca acesta să fie adaptat în funcţie de realităţile din teren.

„Aici se va analiza varianta excluderii din interdicţii a străzilor cu două benzi pe sens cum ar fi Decebal, Dacia, Magheru, Nufărul, Ştefan cel Mare, unde maşinile de şcoală pot fi depăşite fără probleme de participanţii la trafic", a spus subprefectul.

În schimb, Emilian Pavel a declarat că pe porţiuni de străzi traficul mașinilor cu cupolă de „școală” ar putea fi restricţionat chiar dacă arterele sunt mai late. Subprefectul a exemplificat cu zona mall-urilor din bulevardul Decebal sau a străzii Nufărului, în dreptul Lotus.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!