OTL a început săptămâna trecută înierbarea liniei de tramvai din cartierul orădean Rogerius, pe tronsonul delimitat de intersecția străzii Transilvaniei cu bulevardul Dacia și prima stație de lângă pasajul subteran din zona blocurilor în zig-zag, pregătind în paralel lucrări de reabilitare a unui tronson degradat din vecinătate.

„Să fie schimbate liniile!”

Orădenii au sesizat, pe bună dreptate, starea deplorabilă a căii de rulare din zonă care se degradează văzând cu ochii. „Înainte să se înierbeze liniile de tramvai pe tronsonul Transilvaniei – Pod Centură, cred că ar fi necesar să fie schimbate liniile!”, a reclamat miercuri un orădean către BIHOREANUL.

El a transmis și fotografii cu linia de tramvai din bulevardul Dacia. Calea de rulare este ruginită, deformată sub greutatea garniturilor și a început să formeze bavuri de metal pe cale să se desprindă (foto jos).

Lucrări de reparații

Contactat de BIHOREANUL, directorul OTL, Adrian Revnic, a confirmat starea de degradare a liniei de tramvai din zona Bulevardului Dacia. Însă, acesta a subliniat că lucrările de înierbare demarate nu vizează acea porțiune a căii de rulare.

„Lucrările de înierbare vizează tronsonul de circa 200 metri delimitat de intersecția străzii Transilvaniei cu Bulevardul Dacia și prima stație de tramvai, de lângă pasajul subteran. Pe acest tronson am reabilitat în prealabil linia de tramvai ca să nu apară probleme”, a afirmat Revnic.

Înierbarea căii de rulare pe acel tronson a fost cerută de orădeni încă din 2022, printr-un proiect de bugetare participativă. Cum bugetul unui astfel de proiect este de numai 100.000 lei, OTL a contractat lucrările în limita acestei sume. „Am vrut să dăm curs solicitării orădenilor și să nu amânăm înierbarea până când linia de tramvai din zonă va fi înlocuită”, a explicat Revnic.

Întâi reparații

În paralel, OTL pregătește lucrările de reabilitare a tronsonului învecinat de pe bulevardul Dacia spre zona industrială. În acest sens, începând de miercuri, a sistat circulația tramvaielor pe tronsonul delimitat de Podul CFR și capătul de linie de lângă Parcul Industrial I.

„În perioada următoare calea de rulare va fi reabilitată și se vor face lucrări de reparații ale rețelei electrice”, a explicat Adrian Revnic.

Intervențiile vizează creșterea gradului de siguranță a călătoriilor cu tramvaiul în această zonă până la modernizarea liniilor.

În viitor, linia de tramvai din zonă ar urma să fie înlocuită cu alta nouă în cadrul proiectului privind înființarea rețelei tram-tren care ar urma să lege Oradea de Aeroport, Băile Felix și Băile 1 Mai, Borș, Toboliu și Cheresig. Investiția, în valoare de 1,35 miliarde lei, ar urma să fie finanțată prin intermediul Programului Transport 2021 – 2027.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!