Fost premier al lui Liviu Dragnea din ianuarie până în iunie 2017, dat afară, la propriu, din clădirea Guvernului, unde se baricadase cu Victor Ponta, iar din noiembrie 2021 ministru al Transporturilor, viitorul premier și șef al PSD Sorin Grindeanu - așa cum sună scenariile în cazul în care Marcel Ciolacu va deveni președintele României - a trecut prin Oradea de trei ori în deja prea lunga sa carieră. 

Prima dată în urmă cu un an, pe 22 august 2023, când a inspectat din elicopter șantierul drumului de legătură dintre centura Oradea și ciotul de autostradă Borș - Biharia, și apoi, înconjurat de tovarăși de partid, a făcut o conferință de presă pentru a-și lipi din meritele proiectului, deși singurul a fost că nu l-a îngropat. Din fericire, ce-i drept, nici nu mai putea.

A doua oară, a trecut prin Oradea în luna martie a acestui an, împreună cu premierul Ciolacu și cu predecesorul acestuia, Nicolae Ciucă, iar a treia pe 9 august, cu prilejul Conferinței Județene a PSD Bihor, când a dat cu bâta-n baltă de trei ori. 

O dată, atacându-l pe Ilie Bolojan și asmuțind Județeana de partid să-i urmeze pilda, sub pretextul că liberalul și-ar aroga merite pe care nu le are, apropo de același proiect al DX 16 dintre oraș și autostradă. Asta, deși tot bihoreanul știe că paternitatea îi aparține tocmai lui Bolojan, și încă din 2016, când era primar al Oradiei, la fel cum tot el a dezgropat proiectul întregului Drum Expres până la Arad, ca președinte al Consiliului Județean Bihor.  

Tot la ultima vizită, Grindeanu a slobozit o minciună descalificantă pentru un ministru al Transporturilor, pretinzând că lucrările pentru electrificarea și modernizarea căii ferate Episcopia Bihor - Cluj Napoca ar fi cele mai avansate pe teritoriul județului nostru. A demontat-o BIHOREANUL săptămâna trecută, cu dovada chiar de la CFR: din cele patru tronsoane ale proiectului, cele două din Cluj sunt la 8% și 15% stadiu de execuție, iar celelalte două, din Bihor, abia la 2% și 3%. Dar nimic nu mai poate uimi la profesorașul de mate din Caransebeș care, întrebat deunăzi pe ce loc ar fi într-o cursă în care l-ar depăși pe alergătorul de pe locul 2, a răspuns că pe primul! 

A treia nefăcută din ultima descindere e povestea servită după ce o colegă l-a chestionat de ce, sub patronajul său, CNAIR permite firmelor desemnate să finalizeze Autostrada Transilvania între Chiribiș - Biharia să înceapă lucrările abia la anul, deși licitația au câștigat-o deja de peste un an. Ministrul a pretins că așa a negociat cu firmele, dar abureala îi este demontată tot de BIHOREANUL, care a descoperit că de fapt a încercat un șantaj și nu i-a reușit

Culmea e că, de când conduce Transporturile, Grindeanu n-a vizitat niciodată șantierul autostrăzii, pesemne să nu fie imortalizat în jungla de buruieniș care continuă, și în mandatul său, să-l acopere. 

Dacă ar fi mai mintos, ministrul ar face bine să nu-și mai repete raidurile prin Bihor, unde începe să aibă faima unui Bulă de tip nou. Unul de un umor involuntar, trist și păgubos. 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!