Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat vineri, la Oradea, că lucrările pe tronsonul de autostradă dintre Chiribiș și Biharia, pentru care contractul de execuție s-a semnat anul acesta cu asocierea firmelor Precon Transilvania, controlată de Beneamin Rus, patronul grupului Selina, și Citadina 98 din Galați, dar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat abia pentru anul viitor, vor începe atunci pentru că așa s-a agreat cu omul de afaceri orădean.
Oficialul a comentat situația aberantă la finalul conferinței de alegeri a PSD Bihor și la solicitarea BIHOREANULUI, care l-a întrebat dacă el consideră această situație una normală.
„Lotul Chiribiș-Biharia, cred că știți mai bine decât mine, este o istorie, un foileton, un Tânăr și neliniștit, episodul 600 și ceva. O iau din urmă, de pe vremea lui Orban (Ludovic Orban, fost premier liberal – n.r.), când guvernele de dreapta au venit aici și au semnat cu mândrie patriotică, înainte de alegerile parlamentare din 2020, acest lot care, ce să vezi, imediat după ce s-a semnat cu anumite promisiuni făcute, lucrurile nu s-au mai reglat”, a declarat Grindeanu, cu referire la solicitarea de majorare a valorii contractului, pe care a cerut-o asocierea câștigătoare atunci, compusă din alte firme ale grupului Selina, cerere care a fost respinsă de Ministerul Transporturilor.
Pentru că Beneamin Rus și oficialii de la București nu s-au mai înțeles, firmele au deschis un proces împotriva CNAIR. Licitația a fost anulată, reluată și apoi atribuită în mandatul lui Grindeanu, însă cu această anomalie ca lucrările propriu zise să înceapă la un an distanță.
Ministrul susține însă că vina nu este a lui, care „ca orice ministru de bună credință al Transporturilor, îmi doresc să se facă lucrări”, ci rezultatul negocierilor cu Beneamin Rus, care inclusiv săptămâna trecută ar fi avut o întâlnire cu Grindeanu, conform spuselor acestuia.
„S-a ajuns la un punct comun cu tot ceea ce era neclar și s-a ajuns la un acord pe un calendar împreună cu această companie (Precon Transilvania – n.r.)”, a declarat Grindeanu, fără a mai explica și care sunt motivele concrete pentru care calendarul evocat se întinde pe o perioadă atât de largă.
În schimb, ministrul a dat asigurări că el își dorește ca lucrările să înceapă cât mai repede atât pe acest tronson, cât și pe altele din Autostrada Transilvania.
Despre tronsonul dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș, unde CNAIR a semnat în această primăvară un contract cu Erbașu Construcții, Grindeanu a spus că „va intra în lucru probabil în perioada următoare”. „Se termină faza de proiectare și vor intra în faza de execuție”, a adăugat oficialul. De altfel, așa cum și BIHOREANUL a scris recent, firma Erbașu Construcții a dat dovadă de o mobilizare impresionantă pe șantierul autostrăzii.
Ministrul PSD a spus și că își dorește ca la finele mandatului său, adică la finalul acestui an calendaristic, să poată spune că în România sunt 400 de kilometri de autostradă și de drum expres. În prezent, sunt aproximativ 210 km de asemenea drumuri în țară.