Manageri de top ai CTPark, cel mai mare dezvoltator european de parcuri logistice, au prezentat marți, la Oradea, cea de-a doua etapă pentru construirea terminalului Cargo al aeroportului, în care, după realizarea căii de rulare care îl va lega de pista de aterizare-decolare, se lucrează la platforma pentru aeronave și la primele clădiri.

La rândul lor, reprezentanții unor companii orădene au declarat că așteaptă cu interes finalizarea investiției de 32 milioane euro, în ultimii ani apelând la serviciile cargo ale aeroporturilor din Budapesta și Timișoara.

Interes pentru primul contract

„Suntem în situația în care avem deja un contract semnat cu un viitor rezident și suntem în stadiu avansat de discuții pentru 50% din spațiu, inclusiv operatori de cargo. Ne bucurăm foarte mult de succesul acestui proiect și suntem aici, împreună cu toți partenerii, să garantăm livrarea la timp și în parametri. Fiind lideri pe piață în ceea ce privește parcurile industriale și logistice, nu avem doar un privilegiu, acela de a fi cunoscuți, ci și o mare răspundere și destul de multă presiune de a lucra la timp și în parametri de calitate cât mai ridicați”, a spus, într-o conferință de presă desfășurată marți, la Aeroportul din Oradea, Ana Dumitrache, directorul general pentru România al companiei CTPark, titulara investiției private pentru realizarea terminalului Cargo, în urma unei licitații organizate anul trecut de Consiliul Județean Bihor.

Reprezentanta CTPark România a afirmat, de asemenea, că „avem deja semnat un contract cu un viitor rezident” al terminalului și, deja, se poartă discuții inclusiv pentru semnarea primului contract de transport cargo de pe aeroportul orădean.

„Cu siguranță, fiind ceva nou și fiind primul proiect nou de felul acesta în România, oamenii se obișnuiesc încet-încet cu ideea și înțeleg ce înseamnă cargo. Există o nevoie, cu certitudine. Nu este o explozie și nu ne așteptăm să se întâmple o magie și să se mute acum toate operațiunile cargo din metropola vecină (n.r. - Budapesta) la Oradea, trebuie să fim rezonabili în așteptări, dar noi credem că un oraș cu o importantă dezvoltare industrială are nevoie vitală de cargo”, a mai spus directorul general al CTPark România, companie care a realizat și are în derulare construcția de parcuri logistice pentru 240 de firme din țară.

„Primul terminal Cargo adevărat din România”

Așa cum BIHOREANUL a mai relatat, lucrările pentru construirea terminalului de mărfuri, pe o suprafață de 14,4 hectare de teren (primită de la Ministerul Apărării în 2013 cu condiția finalizării investiției în 10 ani, sub sancțiunea înapoierii lui în caz contrar) au început la finele lunii aprilie, pentru realizarea celor 276 metri ai căii de rulare ce vor lega noua facilitate de pista de aterizare-decolare a aerogării, ceea ce a și făcut ca, timp de două săptămâni, pe aeroportul orădean să fie suspendate cursele de pasageri.

De altfel, un alt reprezentant al CTPark, Valentin Roșu, Construction Manager, a afirmat că cele două săptămâni au fost „săptămâni de foc”, dată fiind obligația de a respecta cu strictețe termenele impuse. Acesta a precizat că de câteva zile investiția a intrat într-o a doua etapă, în care se lucrează pe de o parte la platforma pentru gararea aeronavelor, iar pe de alta la construirea clădirilor logistice, două dintre ele, în suprafață totală de 25.000 metri pătrați, urmând să fie finalizate la sfârșitul lunii septembrie și respectiv în decembrie.

„Este primul terminal Cargo cu adevărat din România”, a spus Alina Silaghi, directorul ADLO, care a asigurat investitorului facilități fiscale egale cu cele acordate investitorilor în parcurile industriale ale orașului, referindu-se la faptul că, după finalizarea terminalului, utilizatorii vor putea descărca și încărca mărfurile din hale, fără a fi necesare operațiuni de transbordare. Aceasta a mai afirmat că proiectul „va pune Oradea pe harta orașelor care au terminale cargo funcționale”, ceea ce va contribui la dezvoltarea economiei locale, în contextul în care ADLO a început să dezvolte parcuri industriale și în județ. 

De folos pentru Oradea și regiune

Prezent la eveniment, președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, a precizat că administrația județeană, la fel ca municipalitatea orădeană, au sprijinit proiectul terminalului Cargo, deoarece acesta poate contribui la dezvoltarea Oradiei și Bihorului, așa cum o fac și alte proiecte de infrastructură.

Ilie Bolojan la prezentarea lucrărilor terminal cargo Aeroportul Oradea

La rândul său, directorul Aeroportului, Răzvan Horga, a amintit că și acesta are propriile proiecte de dezvoltare, cu fonduri europene însumând 45 milioane euro, cum ar fi cele pentru prelungirea cu 400 metri a pistei de aterizare-decolare și respectiv pentru creșterea gradului de siguranță și securitate aeroportuară.

Pe de altă parte, la eveniment au participat, ca invitați, și reprezentanții unor companii partenere, cum ar fi Cargo-Partner Expediții (subsidiara unei firme austriece), și companii locale specializate în producție, precum Valtryp sau Purem (fost Eberspächer), care au arătat că viitorul terminal cargo al aeroportului orădean răspunde unor nevoi reale.

„Anul acesta și anul trecut am trimis beneficiarilor cam 5000 de volane cu avionul, de la Timișoara. Când va fi gata terminalul nostru, bineînțeles că îl vom folosi, pentru că vom realiza economii importante”, a declarat BIHOREANULUI Valeriu Trip (foto dreapta), directorul general al cunoscutei companii Valtryp, producătoare de volane îmbrăcate în lemn și în piele pentru mărci auto de prestigiu internațional. „Terminalul Cargo de la Oradea va aduna importatori-exportatori din întreaga regiune de Nord-Vest, din Arad, Cluj, Sălaj, Satu Mare, Maramureș”, crede Trip.

Valeriu Trip, Valtryp
„O mulțime de companii importante din Parcul Industrial își aduc materie primă și trimit producție în afara Europei. Un terminal aerian Cargo la Oradea nu doar că le ajută să își reducă din costuri pentru expediție, ci și să câștige timp. Uneori, 4-5 ore câștigate sunt vitale, în condițiile în care la acest nivel se practică penalități de întârziere la minut care ajung și la 10.000 euro”, a explicat BIHOREANULUI Călin Albuț, Logistic Manager al companiei Purem.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!