Muncitorii lucrează și ziua, și noaptea pe șantierul deschis la sfârşitul lunii iulie pentru înlocuirea liniei de tramvai din Calea Aradului, pe tronsonul dintre sediul Inspectoratului Poliţiei de Frontieră şi Parcul Padişului, pentru ca circulația să poată fi reluată la debutul anului școlar.

„S-a lucrat în fiecare noapte”

Săptămâna aceasta, muncitorii au lucrat inclusiv noaptea la înlocuirea căii de rulare, pentru ca traficul tramvaielor să poată fi reluat luni dimineaţă, odată cu deschiderea anului şcolar.

Din cauza asta, însă, vecinii sunt revoltaţi. „În ultima săptămână s-a lucrat aproape în fiecare noapte. Muncitorii încep lucrul pe la ora 4.30, taie cu flexul, sudează, bat cu ciocanul, după care la pe 7.30 îşi strâng lucrurile şi pleacă. Efectiv, nu poţi dormi de ei", a reclamat BIHOREANULUI un locuitor din Cartierul Luceafărul din Calea Aradului.

Riveranul este cu atât mai supărat cu cât orele de lucru afectează cea mai critică perioadă a somnului.

„Nu am nimic împotriva lucrărilor din oraş şi a celor care muncesc. Înţeleg că executanţii sunt în urmă cu şantierul şi au un termen de predare strâns, dar să se organizeze mai bine. Să lucreze şi ei de la 21 seara până înainte de miezul nopţii sau de la 6 la 9 dimineaţa, dar nu între aceste perioade, când toată lumea s-ar odihni ca să poată merge la lucru", s-a plâns orădeanul.

Lucrări pe tronsoane

În prima parte a zilei de joi, muncitorii lucrau la înlocuirea linei de tramvai din Calea Aradului pe mai multe tronsoane în paralel.

Dacă în partea dinspre restaurantul Casa Piraţilor, muncitorii aliniau deja linia de tramvai abia montată, în porţiunea din dreptul Cartierului Luceafărul se lucra la trecerea de nivel de la intersecţia cu strada Traian Blajovici şi la montarea şinei, pentru ca la celălalt capăt, din vecinătatea sediului Poliției de Frontieră, abia se dezafecta vechea linie.

„Executantul lucrează pe mai multe tronsoane în paralel ca să se încadreze în termenul promis, iar circulaţia tramvaielor pe Calea Aradului să poată fi reluată de luni pe direcţia către zona centrală şi în sens invers", a declarat pentru BIHOREANUL directorul tehnic al Primăriei Oradea, Sebastian Marchiş.

Un termen (prea) strâns

În şantier se lucrează în ture. „Constructorul nu prea are de ales. Face sudurile la linie noaptea, în timp ce şina este încă rece, pentru că ziua, în această perioadă de caniculă, acest lucru este dificil de făcut”, a explicat Sebastian Marchiş.

Potrivit directorului tehnic al municipalităţii, trei echipe de muncitori lucrează în paralel pentru a executa cele 180 puncte de puncte de sudură ale şinei până la sfârşitul acestei săptămâni.

În plus, executantul mai are de lucru la turnarea şi tasarea pietrişului sub linia de tramvai, realizarea trecerilor la nivel cu calea ferată la intrările în Cartierul Luceafărul şi sediul Inspectoratului de Poliţie de Frontieră şi montarea instalaţiei de irigare a covorului verde care va fi montat între şine.

„Nu este o lucrare grea, dar termenul este destul de strâns. Duminică noaptea trebuie să putem face proba căii de rulare cu tramvaiul, astfel încât luni dimineaţă garniturile să poată circula fără probleme", a declarat directorul.

După cum BIHOREANUL a mai scris, circulaţia tramvaielor pe tronsonul delimitat de sediul ITPF Oradea şi strada Padişului a fost sistată pe 29 iulie. Municipalitatea a decis să oprească circulaţia tramvaielor pentru ca executantul să poată lucra nestingherit pentru a scurta termenul contractual de execuţie de la patru luni la o singură lună.

Lucrările de înlocuire a căii de rulare din strada Calea Aradului au fost atribuite pe 10 iulie, prin licitaţie, firmei Procons Group pentru suma de 4,4 milioane lei.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!