Adrian Madar, candidatul PSD la Primăria Oradea, l-a provocat luni, în mod public, pe primarul Florin Birta la o confruntare electorală pe teme legate de problemele oraşului, de interes pentru orădeni.

„A spus că se va gândi”

Candidatul social-democrat, membru în Consiliul Local Oradea, i-a cerut primarului liberal să ia parte la o dezbatere publică în perspectiva alegerilor din 9 iunie. "Îi propun domnului Florin Birta să avem o dezbatere pe temele de mare interes pentru cetăţeni", a cerut Adrian Madar în cadrul unei conferinţe de presă.

PSD-istul a spus i-a făcut deja această invitaţie primarului Birta într-un cadru particular. "Am avut ocazia să mă intersectez cu domnul Florin Birta şi i-am lansat această invitaţie. A spus că se va gândi. Acum i-am făcut invitaţia în mod public", a declarat candidatul PSD la Primăria Oradea.

Madar a spus că dezbaterea dintre candidaţii la Primărie este în folosul alegătorilor orădeni. "Oamenii ar trebui să afle în cunoştinţă de cauză care este varianta mai bună pentru ei", a spus el.

"M-a acuzat că mint"

Una dintre temele posibile ale dezbaterii, adusă în discuţie de Adrian Madar, este traseul Inelului Metropolitan de Nord al Oradiei. Atins tangenţial în şedinţa Consiliului Local Oradea din 10 mai, subiectul a generat un schimb de replici între Madar şi Birta.

"Eu l-am întrebat pe domnul primar Florin Birta dacă are cunoştinţă de existenţa unui Studiu de Fezabilitate deja întocmit, dacă a fost informat de existenţa respectivului document de către domnul Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, şi de ce nu a informat cetăţenii despre conţinutul acestuia", a povestit Madar.

Social-democratul l-a acuzat pe Birta că, în loc să răspundă, l-a acuzat de minciună. "Într-o discuţie ulterioară pe această temă nu l-am acuzat pe primar că ar fi notat interdicţii (n.r. - cu privire la eliberarea autorizaţiilor de construire pe traseul Inelului Metropolitan de Nord prin cartierul Podgoria), ci l-am întrebat dacă are cunoştinţă de o astfel de notare, în schimb m-a acuzat că mint", a povestit Madar.

După cum BIHOREANUL a mai scris, locuitorii cartierului Podgoria au intrat în posesia unei hărți care prevede că o variantă de traseu al viitorului inel metropolitan va trece prin cartier, distrugând liniştea acestuia.

Riveranii s-au mobilizat pe reţelele de socializare şi, cu concursul USR Bihor, preşedintele formaţiunii, deputatul Silviu Dehelean, la rândul său un locuitor al cartierului, au organizat pe 8 mai un protest public în centrul cartierului pentru a se opune proiectului de traseu.

Se tem că traseul a fost stabilit...

În toate poziţiile publice ulterioare, atât preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan, cât şi primarul de Oradea, Florin Birta, au susţinut că traseul Inelului Metropolitan de Nord nu a fost încă stabilit, acesta fiind în faza de analiză, alături de mai multe variante.

În schimb, riveranii se tem că decizia a fost deja luată şi va fi făcută publică abia după alegerile locale din 9 iunie, pentru ca liberalii să nu suporte costurile ei electorale.

"Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor a identificat deja traseul care dânsului i se pare cel corect şi a mers înainte cu proiectul, fără să mai aştepte 3-5 luni să se consulte cu oamenii", a spus, la rândul său Adrian Madar.

Potrivit social-democratului, chiar dacă traseul viitorului drum nu a fost încă aprobat în Consiliul Judeţean Bihor şi Consiliul Local Oradea, harta (ce ar proveni dintr-un studiu de fezabilitate, conform lui Madar) care a intrat în posesia protestatarilor și care arată că acesta va traversa cartierul Podgoria indică limpede poziţia administraţiei.

O variantă acceptabilă...

Candidatul PSD la Primăria Oradea l-a acuzat pe primarul Birta că împărtăşeşte întocmai poziţia preşedintelui CJ Bihor cu privire la trecerea drumului prin cartier. "Problema mea cu Florin Birta este că nu există în această discuţie, că şi-a abandonat alegătorii", a susținut Madar.

Social-democratul a propus, la fel ca riveranii din Podgoria, necesitatea adoptării unui traseu care să evite cartierul. "Trebuie să facem un drum de legătură pe direcţia: Paleu, Săldăbagiu de Munte, Fughiu şi Ineu, care să descarce traficul din aceste localităţi din partea de nord a Oradiei", a spus Madar.

Consilierul local este de părere că un astfel de drum, care să lege DN1 şi A3, prin afara localităţilor, ar putea costa chiar mai puţin decât o legătură prin Podgoria.

Desigur, pentru şoferi acesta ar avea dezavantajul unui drum ocolitor mai lung, dar ar putea fi compensat de viteza mai mare de rulare decât pe serpentine prin Podgoria...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!