Rar instituţie mai violată, chiar de cei care o conduceau, ca Aeroportul Oradea. S-a mimat mutarea acestuia la Săcueni pentru ca apoi să dispară cu totul de pe hartă, spre desfătarea samsarilor imobiliari. S-au imaginat până şi curse de autobuz către alt aeroport situat mai la vest. Apoi s-a mimat construirea unui nou terminal nefuncţional din start...

În timp ce la finele anului trecut lumea se ocupa cu şpriţurile, pe ultima sută de metri se semnau actele pentru modernizarea aeroportului cu fonduri europene. Acum chiar că e ultimul tren. UE a decis să nu mai bage pe viitor niciun ban în asemenea investiţii, iar Oradea nu va avea niciodată destule fonduri pentru aşa ceva. A fost desemnat constructorul viitorului terminal, care are sarcina aproape imposibilă de a finaliza lucrările până la sfârşitul anului, altfel venim cu banii de acasă.

Noul terminal a avut nevoie de trei ani pentru a fi finalizat şi, ca suprafaţă, e doar un sfert din ce urmează a se construi. De felul meu sunt optimist, dar aici încadrarea în termene ţine mai mult de miracol decât de ştiinţă.

Oricum, Oradea are neapărată nevoie de aeroport, pentru că acesta este o investiţie strategică. Degeaba se plâng unii că subvenţionăm cursele. La fel cum subvenţionăm OTL-ul, instituţiile de cultură şi gigacaloria, tot aşa ne putem permite şi un ajutor pentru aeroport. Cine crede că, de exemplu, aeroportul de succes care e Debreţinul nu este subvenţionat, e naiv.

Pe lângă transportul de călători şi marfă, aeroportul ne va oferi şi un alt mare avantaj. Va putea fi un argument în plus pentru Bihor când va veni vremea restructurării administrative a României.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!