Licitația organizată de municipalitatea orădeană pentru construirea viitorului pasaj subteran de la intersecția Bulevardului Decebal cu strada Tudor Vladimirescu a atras șapte oferte din partea unor companii care au mai derulat investiții de infrastructură în Oradea.
În total, 73 de firme
Potrivit unui comunicat trimis vineri de Primăria Oradea, în cadrul procedurii de achiziție s-au înscris doi ofertanți unici, fiecare cu mai mulți subcontractanți, și cinci asocieri de firme, sprijinite și la rândul lor și de alte companii.
Practic, în cadrul licitației concurează, înscrise în diferite formule de colaborare, 73 de firme de construcții și proiectare, ceea ce face lucrarea să fie una dintre cele mai disputate din ultima perioadă.
La licitație s-a înscris ca ofertant unic Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj, deținută de grupul austriac Strabag, constructorul șoselei care va lega Oradea de autostrada A3.
Constructorii clujeni și-au luat ca subcontractanți firmele: Valcris Ascensoare Comerț, Instarom SRL, Rel - Mont, Studio 82, Electro-Aparataj SRL, Costin și Vlad birou de proiectare, Zeco Electronics and Import Export, Zublin România, Someș – Top - Grup SRL și Abed Nego.
Cel de-al doilea ofertant unic este firma orădeană Asfamixt, care amenajează terminalul intermodal din zona gării Episcopia Bihor, aproape gata, și porțiunea viitorului inel metropolitan al Oradiei dintre Băile Felix și Nojorid. Firma va avea ca subcontractanți societățile Teratest Consult, Helion Security, Flodor Transcom, Proexco, Rel-Mont, Abed Nego și Anta Construcții Structuri.
Oferte în asociere
Lista asocierilor de firme este deschisă de Construcții Bihor, care amenajează viitoarea Piață a Independenței, de pe malul Crișului Repede. Firma orădeană concurează alături de Drum Construct și Tarr Construct. Subcontractanții acestora sunt Acom Distribuție, Abed Nego, Proexco și SBR Soletanche Bachy Fundații.
La rândul său, constructorul rampei pentru bicicliști pe sub podul Centenarului, Global Industrial, și-a depus oferta în asociere cu Dimex-2000 și subcontractanții Electro-Aparataj, Studio 82, Electrogal Solutions, Zeco Electronics and Import Export, Someș-Top-Grup, Costin și Vlad birou de proiectare, Dianova Instal, Ulidan și Abed Nego Com.
Firmele lui Beniamin Rus
Printre constructorii înscriși la licitație se numără și firma controlată de omul de afaceri orădean Beniamin Rus, Precon Transilvania, constructorul ambulatoriului Spitalului Județean Bihor, care și-a depus oferta în asociere cu firma amiral a acestuia, Selina.
Companiile lui Rus și-au adus ca subcontractanți societățile: Ritmoteh, Abed Nego, Schindler România, Zublin România, Proexco, Distrigaz Vest Construcții, Wood Decor Company, Drum Astfalt, iar ca terț susținător compania „soră” din grup, Drum Asfalt.
Constructori cunoscuți
Un alt constructor cunoscut orădenilor, executantul lucrărilor de reamenajare a Pieței Cetate, Madlev Const și-a depus oferta în asociere cu Imperial Construct și Superconstruct. Asociații concurează asistați de subcontractanții Abed Nego, Energotransconsult, Nestos, GHP Intelligent Systems, Asplenium Construct SRL și Proexco SRL.
Lista concurenților este închisă de constructorul pasajului suprateran care a început să fie ridicat de-a lungul șoselei Borșului, pentru a facilita accesul rutier prin sensul giratoriu de sub el la viitorul centru de transport intermodal din vecinătatea gării Episcopia Bihor. Firma Freyrom și-a depus oferta în asociere cu companiile Inginerie Drumuri și Poduri, Integrated Road Solutions și Procons Group. Constructorii asociați și-au adus ca subcontractanți Zeco Electronics and Import Export, Cornel & Cornel Topoexim, Crito Prod, Drumuri Orășenești, Arc Geostudies, Mecatron, Redis, Elmas, Construcții Feroviare Mureș, Smart Mob Construct, Ritmoteh și Aedilis Proiect.
Primul pasaj dinspre centru spre Ioșia
Potrivit proiectului, viitorul pasaj pe sub Bulevardul Decebal va fi lung de 11,9 metri, lat de 25 metri și va avea câte o bandă pe sens.
Construcția, asemănătoare pasajului din Bulevardul Magheru, va avea în plus un pasaj pietonal, paralel celui rutier. Cu o lungime de 36,8 metri și o lățime de 3 metri, pasajul pietonal va avea la capete atât trepte, cât și lifturi pentru persoanele cu dizabilități, mamele cu cărucioare ori bicicliști.
Lucrările vor fi finanțate printr-un contract care urmează să fie semnat de către reprezentanții municipalității orădene, la începutul anului viitor, în cadrul Programului Operațional Regional.
Construcția pasajului este programată să înceapă în cea de-a doua parte a anului viitor.
Viitorul pasaj pe sub Bulevardul Decebal va face parte din coridorul de mobilitate Tudor Vladimirescu – Meșteșugarilor.
Acesta va mai cuprinde lucrări precum lărgirea străzii Tudor Vladimirescu la patru benzi pe tronsonul spre cartierul Ioșia, amenajarea unui pasaj subteran la intersecția străzii Tudor Vladimirescu cu Oneștilor, amenajarea a două benzi pe sens pe strada Lăpușului și ridicarea în capătul străzii Meșteșugarilor a unui pasaj care va supra-traversa șoseaua de centură și linia ferată.