Președintele Consiliului Județean, Ilie Bolojan, dă asigurări că luna aceasta, peste trei săptămâni, se va circula fără restricții pe centura Oradiei în zona fostului CET II, afectată de lucrările pentru construirea pasajului cu care începe, din oraș, noul drum de legătură cu Sânmartinul.

Despre acesta, atât Bolojan, cât și directorul firmei care execută lucrarea, Construcții Erbașu, afirmă că va fi gata la jumătatea lunii viitoare.

Mașinile, peste centura orașului, bicicliștii și pietonii, pe sub

„În 3 săptămâni se va circula fără restricții pe centura Oradea. Lucrările de construire a centurii Sânmartin sunt concentrate în zona pasajului de la intersecția cu centura Oradea. Aceste lucrări au impus îngustarea la o bandă pe sens a circulației pe centura Oradea în zona șantierului, ceea ce generează ambuteiaje în trafic”, explicat șeful CJ Bihor pe pagina sa de Facebook, unde a postat și două imagini ce reprezintă lucrările în zona intersecției dintre strada Iancu de Hunedoara și centura orașului.

„Așa cum se vede din imagini, se lucrează la pasajul velo subteran și la asfaltarea zonei de pe centură, pe locul fostului giratoriu”, a adăugat Bolojan, precizând că „pasajul subteran va prelua circulația bicicliștilor și pietonilor, asigurându-se continuitatea pistei pentru bicicliști din Oradea, de pe lângă pârâul Peța, până în Băile Felix”, în timp ce traficul auto va avea loc pe pasajul suprateran, cel de deasupra centurii Oradea.

„În 3 săptămâni se vor termina lucrările de asfaltare în zonă și se va redeschide circulația pe 2 benzi pe sens. Ne cerem scuze celor aflați în trafic pentru disconfortul generat de lucrări”, a transmis Bolojan, în final anunțând că „până la jumătatea lunii mai centura Sânmartin va fi deschisă circulației”.

De altfel, contactat de BIHOREANUL, Călin Roman, director în cadrul Erbașu Construcții, a confirmat că șoseaua va fi finalizată până la jumătatea lunii viitoare. „Nu se mai poate întâmpla nimic pentru ca acest termen să fie depășit”, a spus acesta.

Centura Oradea

Cu pistă pentru bicicliști

Președintele CJ Bihor a lansat proiectul centurii Sânmartin în anul 2021, iar lucrările de execuție au început un an mai târziu, în octombrie 2022.

Noua șosea, cu o lungime de 5,75 km plus bretele de legătură cu DN 76 și cu localitatea Haieu în lungime de 2,27 km, pornește din centura Oradea de pe strada Iancu de Hunedoara și continuă de-a lungul Pârâului Peța spre Băile 1 Mai, ocolește Băile Felix și revine în DN 76 la ieșirea din stațiune spre Beiuș, înainte de a vira spre localitatea Cordău.

Șoseaua are prevăzută în lateral o pistă pentru bicicliști cu o lățime de 3 metri și a presupus construirea a 3 poduri, 2 pasaje, a unui pasaj subteran pentru bicicliști (cel de sub centura Oradea), a 11 podețe și 5 intersecții giratorii.

Inițial, proiectul trebuia finalizat în toamna anului trecut, însă a fost fixat ca nou termen data de 30 mai 2024 din cauză că mai multe luni constructorii nu au putut intra pe șantier, terenurile expropriate fiind blocate de doi dintre foștii proprietari, care au fost obligați totuși să le elibereze printr-o sentință a ÎCCJ, ba și să achite cheltuieli de executare silită.

Lucrările sunt executate de o asociere formată din firmele Construcții Erbașu, Vahostav SK, Drumuri Orășenești și Procons Group, valoarea totală a investiției fiind de 177,238 milioane lei, cu TVA inclusă.

Finanțarea a fost asigurată din fonduri UE, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020, iar proiectul este derulat printr-un parteneriat încheiat între Consiliul Județean Bihor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

În prezent, sunt în lucru încă alte patru centuri în Zona Metropolitană Oradea, și anume cele ce vor lega de oraș localitățile Oșorhei (5,8 km), Sântandrei (5 km), Nojorid (8,4 km) și Biharia – Paleu (8,7 km). De asemenea, CJ Bihor mai derulează lucrări și pentru construirea Inelului Rutier Metropolitan Oradea (17 km), a centurii Aleșd (5,8 km) și a centurii Beiuș (9,3 km).

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!