Blue Air a transmis, vineri, printr-un comunicat de presă, că îşi propune să reia zborurile abia peste o lună, din 10 octombrie, susţinând că nu mai are fonduri. 

Scuze și promisiuni

Site-ul de ştiri Libertatea.ro scrie că firma aeriană low cost a transmis scuze pasagerilor Blue Air „care au fost afectaţi de imposibilitatea efectuării zborurilor programate începând cu amiaza zilei de 6 septembrie 2022" şi a mulţumit Tarom pentru că a repatriat călătorii blocaţi în aeroporturile din străinătate.

„Pe această cale, comunicăm tuturor pasagerilor cu zboruri programate până în data de 10 octombrie 2022 să nu se mai prezinte la aeroporurile de plecare, aceste zboruri neputând fi operate", a transmis compania.

Iniţial, Blue Air anunţase că intenţionează să reia zborurile luni, din 11 septembrie, însă acest lucru nu se va mai întâmpla din cauza lipsei de fonduri.

„În ultimele 48 de ore conducerea executivă, Consiliul de Administraţie şi acţionariatul Blue Air au constatat faptul că nivelul vânzărilor de bilete a fost semnificativ afectat, iar sumele care au fost încasate de procesatorii de plăţi au fost blocate de către aceştia, astfel încât societatea nu dispune în acest moment de fondurile necesare plăţii combustibilului şi celorlalte cheltuieli operaţionale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie", se mai arată în comunicat.

De precizat că din 6 până în 11 septembrie au fost anulate peste 400 de zboruri, fiind afectaţi 54.000 de călători, iar până în octombrie numărul lor se va înmulţi. În acest context, compania spune că va rambursa sumele datorate călătorilor.

„Decizia de reluare a zborurilor are în vedere în mod decisiv posibilitatea societăţii de a rambursa tuturor pasagerilor afectaţi sumele datorate şi de a achita tuturor partenerilor comerciali costurile serviciilor prestate în favoarea companiei", se mai arată în comunicat.

Pierderi de 130 milioane de euro

Blue Air mai spune că are pierderi de aproape 130 de milioane de euro "din cauza interdicţiilor de zbor, a incertitudinii privind numeroasele valuri de pandemie, a creşterii absolut bruşte şi la niveluri extraordinare a preţului combustibilului, cauzate în principal de războiul din Ucraina, şi scăderea cu peste 15% a puterii de cumparăre a monedei EUR faţă de USD".

Compania aeriană a anunţat marţi, pe 6 septembrie, că toate zborurile operate din România au fost suspendate şi că măsura este valabilă până pe 12 septembrie. Atunci, Blue Air a acuzat poprirea tuturor conturilor companiei, iar decizia Blue Air a generat haos pe aeroporturile din România, dar şi din străinătate.

Pe 7 septembrie, Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a anunţat că a suspendat poprirea conturilor şi că a stabilit eşalonarea datoriei la stat pe 12 luni. În aceeaşi zi, Blue Air a transmis că va relua zborurile, fără să precizeze data. Compania are peste 28 de milioane de lei datorie la AFM, sute de mii de plângeri din partea clienţilor şi a primit o amendă record de la ANPC, în iulie, de două milioane de lei. 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!