Prima grindă din cele 40 care vor fi montate pe viaductul din Băile Felix al Inelului Rutier Metropolitan Oradea, acolo unde noua șosea ce ocolește municipiul din Oșorhei până în Nojorid traversează DN 76, a fost pusă pe viaduct marți dimineață, încă patru urmând să fie montate în cursul zilei.

Până la jumătatea lunii viitoare, montate toate

Prima grindă a fost montată azi la viaductul din Băile Felix / Inelul rutier metropolitan”, a anunțat marți dimineață președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, pe contul său de Facebook, după ce cu o seară înainte arătase că „au ajuns în zona șantierului primele 5 grinzi, ce vor fi montate mâine dimineață”. De asemenea, Bolojan a adăugat că „până la sfârșitul acestei săptămâni vor veni în fiecare zi câte 5 grinzi, care vor fi montate în ziua următoare”.

Potrivit șefului administrației județene, „a doua tranșă de grinzi va veni în prima jumătate a lunii mai”, astfel că la jumătatea lunii viitoare vor fi montate toate grinzile.

„Ne cerem scuze celor care circulă în zona Cordău - Băile Felix pentru deranjul generat de aceste lucrări în zilele următoare”, a mai transmis Bolojan.

În total, pe viaductul din Băile Felix al Inelului Rutier Metropolitan, lung de 395 metri, vor fi montate, conform informațiilor furnizate BIHOREANULUI de Bianca Firezar, consilier al președintelui CJ Bihor, 40 de grinzi. Dintre acestea, 35 sunt din beton, iar 5 din metal. Grinzile au o lungime de 40 de metri și o greutate de 65-70 de tone fiecare.

Pe celălalt viaduct al Inelului Metropolitan, din zona Betfia, grinzile - 72 la număr - au fost deja montate în cursul lunii trecute.

Conform CJ Bihor, stadiul lucrărilor pe întregul traseu de 17 km a ajuns la 25 - 30%.

Un proiect sinuos

Inițiativa construirii Inelului Rutier Metropolitan, care va ocoli localitățile Oșorhei, Oradea, Sânmartin și Nojorid, a aparținut președintelui CJ Bihor, lucrările fiind începute în luna septembrie a anului trecut după ce șoseaua lungă de 17 km a fost împărțită în două loturi, între Oșorhei și Felix (unde ele sunt executate de Porr Construct) și respectiv Băile Felix – Nojorid (constructori asocierea Asfamixt din Oradea, Dacia Faber din Cluj și OPR Asfalt din Timișoara).

Proiectul a avut nevoie de patru runde de votare în CJ Bihor până să fie aprobat, din cauza opoziției consilierilor județeni ai PSD și ai UDMR Bihor, iar la finele anului trecut un grup de 21 proprietari de terenuri din Cheriu, nemulțumiți că șoseaua va trece prin aceste terenuri, a obținut de la Curtea de Apel Cluj anularea hotărârilor CJ Bihor care au stat la baza lui, după ce inițial Tribunalul Cluj le-a respins acțiunea.

În baza hotărârii Curții de Apel clujene, CJ Bihor a revizuit proiectul, administrația județeană fiind obligată pe de o parte să motiveze alegerea traseului, iar pe de alta să facă șoseaua mai lată, cu profil de drum național, nu de drum județean, prin urmare proiectul a devenit cu 5 milioane euro mai scump și suprafețele expropriate cresc cu aproximativ 12%, de la 339.000 mp la 387.000 mp.

Proiectul revizuit a fost votat, în final, în unanimitate, inclusiv de către consilierii județeni ai PSD și ai UDMR.

Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri de la bugetul de stat prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny și fonduri de la bugetele CJ Bihor și Primăria Oradea, iar derularea lui se face în parteneriat între aceste administrații și cele ale comunelor Oșorhei, Sânmartin și Nojorid.  

Inițial, șoseaua urma să fie finalizată în vara anului viitor, însă termenul a fost amânat din cauza opririi temporare a lucrărilor, timp de câteva luni, după hotărârea Curții de Apel Cluj.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!