În ciuda turbulențelor care zguduie transporturile aeriene în ultimii doi ani, administrația județului și cea a municipiului au ambiția să dezvolte aeroportul din Oradea.

Acesta ar urma să fie legat de oraș și printr-o linie de tramvai, să aibă un hangar pentru repararea aeronavelor, o parcare supraterană și chiar un hotel peste drum, dincolo de șoseaua națională DN 79 Oradea - Arad. Noul terminal de călători va fi și el extins, anunță președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan.

O nouă linie de tramvai în Oradea: spre Aeroport

„Dezvoltarea aeroportului din Oradea rămâne o prioritate, la fel și creșterea numărului de curse”, a spus Bolojan într-o conferință de presă susținută marți, în care a vorbit despre un proiect de Hotărâre de Consiliu Județean ce va fi supus aprobării aleșilor bihorenilor în reuniunea de joi, 22 septembrie, și care prevede încheierea unui protocol de colaborare între CJ Bihor, Primăria și Aeroportul din Oradea.

Potrivit explicațiilor lui Bolojan, protocolul vizează pe de o parte elaborarea de către administrația județeană a unui Master Plan pentru dezvoltarea aeroportului, iar de către municipalitate a unui Plan Urbanistic Zonal în conformitate cu care Aeroportul va fi racordat la oraș printr-o nouă linie de tramvai.

Aceasta ar urma să fie realizată prin extinderea liniei din Calea Aradului, pe sub pasajul ce traversează DN 79 Oradea - Arad, așa încât să treacă pe lângă actuala parcare a complexului Auchan, cu stație la complexul ERA Park și apoi până în dreptul terminalului de călători, unul cu o capacitate mărită prin extinderea celui nou, finalizat în urmă cu doi ani.

Pe de altă parte, Aeroportul va amenaja un hangar pentru repararea aeronavelor, pe un amplasament dincolo de terminalul Cargo aflat acum în construcție, spre pădurea Nojorid.

De asemenea, vizavi de Aeroport ar urma să fie construite o parcare supraterană, dar și un hotel, președintele CJ Bihor nefurnizând informații privind capacitatea acestora.

Air Oradea: „Avem o întârziere, dar...”

Date fiind ambițiile prezentate de Bolojan, BIHOREANUL l-a întrebat dacă astfel de investiții sunt justificate în condițiile în care administrația județeană și municipalitatea nu au pus încă „pe roate” un alt protocol de colaborare, încheiat după alegerile locale din septembrie 2020, ce prevede înființarea unei companii aeriene locale - Air Oradea - care să închirieze aeronave cu tot cu echipaje pentru a efectua minimum trei zboruri pe zi spre Capitală în zilele lucrătoare și cel puțin două în zilele nelucrătoare, respectiv patru curse externe pe săptămână.

„Avem o întârziere privind susținerea zborurilor, dar vă rog să aveți în vedere ce s-a întâmplat pe piața aeronautică în această perioadă”, a răspuns președintele CJ Bihor, referindu-se la volatilitatea din industria transporturilor aeriene, care a determinat anularea a mii de curse, vara aceasta, în Europa.

„Probabilitatea să se deschidă noi zboruri în curând este foarte scăzută și este dificil să facem planuri cu privire la acest aspect, dar lucrăm la un pachet de sprijin pentru companiile care ar putea dezvolta noi zboruri”, a mai spus Bolojan.

El a insistat că, inclusiv în aceste condiții, aeroportul trebuie dezvoltat, spunând că „cu cât un aeroport are mai multe facilități, cu atât este mai de succes” și că există potențial ca Aeroportul din Oradea să deservească anual 400.000 - 500.000 de pasageri, „dar pentru asta îți trebuie și infrastructură”.

De notat că, în această perioadă, Aeroportul din Oradea derulează două lucrări finanțate cu fonduri UE pentru creșterea siguranței aeroportuare și pentru extinderea pistei de aterizare-decolare.

Vezi mai jos declarațiile făcute de Ilie Bolojan în conferința de presă!

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!