Mie-mi plac tipii de la ONG-ul Pro Infrastructura. Din câte ştiu, e o organizaţie imaginată de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, de la care aflăm multe dintre dedesubturile care ne fac să nu avem autostrăzi decât pe hârtie şi la preţuri exorbitante.

Ce nu pot să înţeleg este de ce se încăpăţânează să susţină, şi deja a doua oară în decurs de câteva luni, că proiectul drumului de legătură dintre Centura Oradea şi Autostrada A3 e în pericol din pricina modificărilor cerute de Primărie. Nici prin cap nu-mi trece să le fac proces de intenţie, dar prea ţin cu dinţii ONG-iştii de un proiect care se dovedeşte perfectibil.

Acest proiect s-a făcut când încă nu se punea problema existenţei Drumului Expres Oradea-Arad, şi nici a arterei de pe strada Meşteşugarilor care va supratraversa calea ferată. Proiectul iniţial al CNAIR prevedea două sensuri giratorii. Ei bine, aceste sensuri, care sunt puse sub semnul întrebării de Primărie, sunt căinate de Pro Infrastructura pe motiv că, dacă vor fi înlocuite cu pasaje, se va întârzia execuţia proiectului.

Am mai vorbit de teama administraţiei locale de a schimba din mers proiectele, dacă pot fi îmbunătăţite. De data asta, iată că a decis să ceară modificările acum, cât încă lucrarea nu e terminată şi recepţionată. 

Or fi băieţii de la Pro Infrastructura meseriaşi, dar tot nu mă vor putea lămuri că pe un drum de viteză e mai confortabil şi mai sigur cu două sensuri giratorii decât cu două pasaje supraterane. Iar după cum ştiu că se lucrează - cel puţin în Bihor - cu CNAIR-ul, nu cred că întârzierea va fi atât de mare încât să merite fuşerirea întregului proiect.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!