Constructorii au început săpăturile la cei 2.000 de piloţi foraţi care vor forma structura de rezistenţă a celor cinci pasaje din Piaţa Gojdu.
Cu patru utilaje concomitent
Pentru început se lucrează cu o singură foreză, numărul utilajelor care vor săpa concomitent urmând să crească treptat până la patru, pentru ca toţi piloţii foraţi să fie finalizaţi la începutul anului viitor.
„Lucrările de construire a pasajelor din Piaţa Gojdu au început vineri cu primele săpături la piloţii foraţi. Momentan se lucrează cu o singură o foreză dar, treptat, numărul lor va creşte la patru. În total, constructorul are de forat 2.000 de piloţi pentru cele cinci pasaje", a declarat pentru BIHOREANUL directorul tehnic al Primăriei, Sebastian Marchiş.
Încă o bandă de intrare pe pod
Potrivit unui comunicat al Primăriei, lucrările au început în zona de la coborârea de pe podul Dacia şi vor avansa către Parcul 1 Decembrie.
În pregătirea şantierului, constructorii au deviat reţelele din zonă, iar în momentul de faţă implementează măsurile de îmbunătăţire a traficului rutier din zonă dispuse miercuri de Comisia tehnică pe probleme de circulaţie.
Pentru fluidizarea circulaţiei auto, pe strada Calea Mareşal Averescu urmează să fie dată în folosinţă o a doua bandă de intrare pe podul Dacia.
„Începând de săptămâna viitoare, şoferii care vin de pe Calea Mareşal Alexandru Averescu vor putea circula pe două benzi, breteaua de deviere a traficului fiind lărgită pe direcţia Averescu - Centru/Magheru", se menţionează în comunicatul Primăriei.
Doi ani de şantier...
Lucrările la cele cinci pasaje subterane sunt efectuate în cadrul proiectului „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piaţa Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa I". Prin acest obiectiv de investiţii urmează să fie realizate cinci pasaje rutiere subterane în zona Pieţei Gojdu.
În cadrul investiţiei, cu termen de finalizare de doi ani, se vor realiza 12.117 metri pătraţi de trotuar pietonal, 660 metri liniari de piste de biciclişti, 990 metri liniari de bandă dedicată transportului public, infrastructură rutieră modernizată, linii de tramvai modernizate, staţii de transport create şi modernizate, se vor planta arbori şi arbuşti şi se vor realiza reţele de irigaţii.
Lucrarea a fost atribuită prin licitaţie asocierii de firme formate din Freyrom - lider, Leko Construct SRL, Construcţii Erbasu SA, Metabet CF SA şi Procons Group pentru suma de 85,3 milioane lei fără TVA, echivalentul a 17,1 milioane euro.