Aeroportul Internațional Oradea are în plan extinderea Terminalului 1, cel inaugurat în 2020, astfel încât să aibă zone diferite pentru sosiri din țările Schengen, respectiv non-Schengen și să poată deservi 400 de pasageri pe flux.

Comisia Municipală pentru Urbanism şi Amenajarea Teritoriului a avizat joi proiectul de extindere şi eficientizare a terminalului de pasageri.

„Extinderea terminalului T1 este necesară pentru a asigura toate funcţiunile necesare activităţii aeroportului pentru a funcţiona la un trafic de 400 de pasageri pe flux. Noua construcţie se va dezvolta preponderent pe parter, având şi zone de mezanin", se menţionează într-un comunicat al Primăriei.

Potrivit municipalităţii, în urma extinderii, suprafaţa terminalului va creşte de 2.925 metri pătraţi la 12.500 metri pătraţi.

„Ca funcţiuni generale, terminalul se va reconfigura pentru sosiri Schengen / non-Schengen şi birourile personalului de specialitate. Pentru facilitarea accesului la noile zone extinse se propune reamenajarea şi extinderea reţelei de drumuri", se menţionează în comunicat.

În următoarea etapă, conducerea Aeroportului va trebui să identifice cea mai bună soluţie cu privire la dimensiunile terminalului. „Comisia a solicitat studierea volumetriei în concordanţă cu tendinţele actuale în arhitectura aeroportului. Urmează ca solicitantul să revină în comisie cu cele solicitate", a declarat viceprimarul Marcel Dragoş.

În paralel, conducerea aeroportului orădean a semnat contractul pentru prelungirea pistei de aterizare - decolare, contra unei sume de peste 80 milioane lei, cu firmele care vor face proiectarea și execuția lucrărilor. 

Proiectul prevede nu doar prelungirea cu 400 metri a pistei de aterizare - decolare către satul Nojorid, așa încât aceasta să ajungă la o lungime de 2.500 metri și să permită operarea aeronavelor mari, de tip C – Boeing 737 seriile 300-900 și Airbus 320/321, ci și extinderea platformei de debarcare - îmbarcare, precum și achiziția de echipamente pentru întreținerea suprafețelor de manevră, de pildă a unui sistem de balizaj luminos și a instrumentelor de aterizare de precizie.

În cadrul aceleiaşi şedinţe a mai fost analizată, la propunerea firmei Costa VOC, amenajarea unei hale logistice de 6.600 metri pătraţi în Parcul Industrial II. Construcţia se va afla în imediata apropiere a terminalului Cargo cu acces din strada Anghel Saligny.

Urbaniştii Primăriei au condiţionat acordarea avizului de rezolvarea în prealabil a spaţiilor de manevră şi de parcare din incinta cu o suprafaţă totală de 7.000 metri pătraţi.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!