Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbaşii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mişcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenţi de teologie, ori profesori de română.

Abia acum îmi dau seama că era vorba de omul potrivit la locul potrivit. Pentru că numai Dumnezeu mai ştie când va fi gata tronsonul din A3 care străbate Bihorul, iar contractele, deşi semnate, nu pot fi puse în execuţie din motive de interpretări juridice.

Este inimaginabil ca abia la un an după câştigarea licitaţiei pentru lotul Chiribiş - Suplacu de Barcău să se semneze contractul, iar firma câştigătoare, Precon Transilvania, un pui al asfaltatorului Beni Rus, să primească ordinul de începere a lucrărilor abia pentru luna mai 2025.

La mijloc este, de fapt, o răfuială între ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, şi patronul Beneamin Rus. Acesta din urmă a dat în judecată CNAIR pentru lotul în cauză cu doi ani în urmă, când i s-a reziliat contractul pe alte firme, iar acum slujbaşii statului nu îndrăznesc să dea drumul la lucrare până nu se pronunţă justiţia. Iar dacă justiţia, renumită pentru "celeritatea" cu care rezolvă asemenea probleme, se va gândi mai adânc, probabil că la anul vom mai asista la o nouă amânare.

Vă daţi seama, dacă în an electoral îşi permit să saboteze un asemenea proiect strategic, ce se va întâmpla când alegerile vor fi departe? În orice ţară din lume comportamentul nesimţit al reprezentanţilor bine plătiţi ai statului s-ar fi lăsat fie cu zăbrele, fie cu gloanţe. Numai la noi funcţionarul e intangibil, în timp ce pe şosele asistăm la un adevărat carnagiu.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!