Primarul Florin Birta a anunțat joi un nou termen, al treilea, pentru reluarea circulației tramvaielor pe Bulevardul Decebal din Oradea și a autoturismelor pe porțiunea bulevardului din zona intersecției cu strada Tudor Vladimirescu. 

Deși municipalitatea a țintit deschiderea măcar parțială a circulației în acea zonă inițial în septembrie, la începutul anului școlar, și apoi în octombrie, aceste termene nu au fost respectate.

„În noiembrie, cel târziu la sfârșitul lunii”

În urma discuțiilor cu constructorii, primarul Oradiei a declarat pentru BIHOREANUL că tramvaiele și autoturismele vor circula peste structura viitorului pasaj subteran de la intersecția bulevardului cu strada Tudor Vladimirescu cel târziu la sfârșitul lunii noiembrie. 

„În noiembrie, cel târziu la sfârșitul lunii, în funcție de cum vor evolua lucrurile, se va circula atât cu tramvaiul, cât și cu autoturismele pe Bulevardul Decebal”, a spus Florin Birta.

Potrivit primarului Oradiei, constructorii au finalizat etapa relocării rețelelor de utilități din calea pasajului subteran și au reluat lucrările la structura de rezistență a viitorului pasaj.

„Săptămâna trecută s-au finalizat branșamentele conductelor, iar de săptămâna aceasta au reînceput forajele pentru amplasarea piloților forați. Mai sunt de executat cam 60 de piloți forați, dintre cei circa 280 care vor forma structura pasajului și care nu au putut fi făcuți înainte de relocarea rețelelor”, a explicat edilul.

Florin Birta a spus că structura viitorului pasaj va începe să prindă contur începând din cea de-a doua jumătate a lunii octombrie. „Săptămâna viitoare se va termina montarea piloților forați și va începe amenajarea pasajului”, a afirmat Birta. 

Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL

Două termene depășite...

În luna mai a acestui an, înainte de începerea lucrărilor la viitorul pasaj subteran de la intersecția Bulevardului Decebal cu strada Tudor Vladimirescu, primarul Florin Birta a spus public că țintește ca circulația să fie reluată în acea zonă pe 9 septembrie, odată cu începerea anului școlar, iar lucrările să continue sub trafic.

Ulterior, însă, pe fondul unor lucrări neprevăzute la acea vreme de municipalitate, termenul nu a putut fi respectat și a fost amânat pentru cursul lunii octombrie, fără a se specifica o dată anume. 

„A trebuit să luăm decizia înlocuirii magistralei de apă care trecea prin mijlocul Bulevardului Decebal și care era foarte veche, cu riscul să prelungim cu o lună sau două termenul anunțat pentru reluarea circulației tramvaielor. Altfel, ar fi trebuit ca peste un an sau doi, când ar fi venit banii prin POIM, să spargem strada din nou pentru înlocuirea magistralei de apă”, a reiterat joi primarul.

Florin Birta susține că nu se poate vorbi despre vinovați de amânarea de două ori a deschiderii, fie și parțiale, a circulației. „Nu este vorba de nicio amânare. Termenul de finalizare a pasajului Decebal este abia în 2026”, a spus edilul. 

Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL

Pentru fluidizarea traficului

Viitorul pasaj Decebal care va subtraversa bulevardul cu acelaşi nume înaintând de-a lungul străzii Tudor Vladimirescu este construit de firma Freyrom.

În valoare de 39,4 milioane de lei, lucrarea vizează amenajarea unei traversări pe sub Bulevardul Decebal, lungă de 11,9 metri, deservită la ambele capete de scări şi de lifturi.

Pasajul este doar o etapă în cadrul unui proiect de modernizare a zonei şi de descongestionare a traficului, realizat de Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor. 

Proiectul mare mai cuprinde lărgirea străzii Tudor Vladimirescu la patru benzi de circulaţie, construcţia unui pasaj subteran la intersecţia străzilor Oneştilor şi Tudor Vladimirescu, asigurarea a patru benzi de circulaţie pe strada Lăpuşului şi a unui pasaj suprateran pe strada Meşteşugarilor peste drumul de centură (strada Ovid Densusianu) şi calea ferată.

Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!