Săpăturile programate în cadrul lucrărilor la cele cinci pasaje din Piaţa Emanuil Gojdu din Oradea se apropie de finalizare.

Se toarnă beton!

Potrivit unui comunicat al municipalităţii, "săpăturile pentru întreaga lucrare sunt realizate deja în proporţie de 95%".

Conform municipalităţii, odată depăşită faza săpăturilor, constructorii vor trece la turnarea viitoarelor pasaje.

"Lucrările la reţeaua de pasaje subterane din Piaţa Gojdu continuă cu turnarea pereţilor la pasajul 4, cel dinspre Colegiul Naţional Emanuil Gojdu. Până în acest moment, la pasajul 4 s-a turnat radierul, s-au armat pereţii, a fost realizată armarea pentru grinda de coronament, aceasta urmând să fie turnată acum împreună cu pereţii acestuia", a transmis Primăria.

Conform municipalităţii, în perioada următoare constructorii vor începe turnarea pereţilor pasajului 3.

Acesta va fi construit în continuarea pasajului 4 şi va asigura direcţia dinspre Podul Dacia şi cartierul Nufărul.

Totodată se lucrează "la reţelele pluviale din incinta pasajelor în vederea pregătirii frontului pentru armarea şi turnarea radierelor (n.r. - fundaţie alcătuită dintr-un planşeu de beton armat care se întinde de obicei sub întreaga construcţie) la pasajul 1 (cel din faţa Catedralei Ortodoxe) şi pasajul 5 (dinspre Parcul 1 Decembrie)".

Pe fonduri europene

După cum BIHOREANUL a mai scris, lucrările la cele 5 pasaje din Piaţa Gojdu afectează traficul pe una dintre cele mai aglomerate zone din Oradea, unde se întâlnesc artere venind din diferite părţi ale oraşului.

Lucrările sunt efectuate în cadrul proiectului "Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piaţa Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa I", proiect finanţat prin Programul Operaţional Regional 2014 - 2020.

Finanţarea nerambursabilă reprezintă 98% din valoarea cheltuielilor eligibile. Valoarea lucrărilor este de peste 85 de milioane de lei fără TVA, iar durata de execuţie, potrivit contractului, este de 24 de luni.

Constructorii au promis însă municipalităţii că şantierul ar putea fi închis mai repede, la finalul anului 2023 pentru ca investiţia să poată fi acoperită din fonduri europene.

Lucrările la cele 5 pasaje au fost atribuite prin licitaţie asocierii de firme formate din Freyrom - lider, Leko Construct SRL, Construcţii Erbaşu SA, Metabet CF SA şi Procons Group.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!