Adrian Madar, consilier municipal PSD, cere Primăriei Oradea să ia mai multe măsuri pentru fluidizarea traficului îngreunat de lucrările desfăşurate în zona centrului civic pentru construirea pasajelor subterane şi a parcării din vecinătatea Catedralei Ortodoxe.

Între acestea se numără şi supravegherea mai strictă a şantierelor, dar şi folosirea mai intensă a unor străzi care, în opinia sa, nu sunt destul de utilizate pentru a lega Nufărul de centru.

"Permanentă eşalonare"

"S-au împlinit patru ani de când, în septembrie 2018, administraţia locală a anunţat câteva planuri ambiţioase", a spus Madar într-o conferinţă de presă susţinută luni la sediul partidului, referindu-se la proiectul de creştere a mobilităţii urbane pe axa între cartierul Nufărul şi centrul oraşului, printr-un pasaj subteran în dreptul Pieţei Cetate, construirea unei parcări de tip Park & Ride în zona Pieţei Cetate şi a altor cinci pasaje subterane din această zonă până sub actuala turbogiraţie.

Madar a spus că de acum patru ani până în prezent, valoarea celor cinci pasaje din Piaţa Gojdu a crescut de la 129 la 165 milioane lei, iar asta înainte de majorarea preţurilor în construcţii, astfel că "valoarea finală va fi mai mare", în timp ce construirea parcării a fost atribuită la preţul de 39 milioane lei, dar că are dubii privind respectarea termenelor de finalizare, deoarece ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în decembrie 2020, iar acestea au fost reluate în iulie anul acesta (după cercetări arheologice), "deci ar mai fi 5 luni pentru execuţie, iar mobilizarea în şantier nu este corespunzătoare".

În ce priveşte pasajul din Piaţa Cetate, Madar a amintit că termenul de execuţie este de 15 luni şi se lucrează din august anul trecut, "deci ar trebui să fie gata în 2 luni, dar este greu de crezut că va fi, de vreme ce partea subterană a fost făcută în proporţie de 50%".

"Patru ani am fost în permanentă eşalonare a proiectelor, de fapt se lucrează de un an şi există o şansă să fie o nouă cauză pentru majorarea taxelor", a spus Madar, atenţionând că fondurile UE pentru lucrări sunt disponibile doar până la finele anului viitor.

"Ce trebuie să se facă mai bine"

Rezultatul lucrărilor este, deocamdată, că "toate arterele sunt blocate, sunt câteva ore când, practic, tot oraşul este blocat", singurele direcţii "unde se circulă normal" fiind spre Sânmartin şi spre Nojorid.

În acest context, consilierul PSD a arătat "ce propunem noi şi trebuie să se facă mai bine" de către Primărie. "Trebuie întărită Direcţia Tehnică, pentru că suntem campioni la atras fonduri, dar pierdem la organizare", "să se investească unde este nevoie", Madar afirmând că în loc să se lărgească DN 79 de la Aeroport la intersecţia cu Livada de la două la patru benzi ar trebui să se lărgească "drumul între Oradea şi Oşorhei", "să se pregătească drumuri suplimentare" pentru că atunci când va fi gata "centura Sânmartin se va descărca şi ea în centura actuală" a Oradiei.

De asemenea, Madar a spus că "Primăria trebuie să urmărească strict şantierele mari, să ştim graficul asumat de constructori", grafic care să fie făcut public fiindcă acest lucru "i-ar face pe constructori mai responsabili".

Totodată, el a afirmat că sunt câteva străzi care preiau traficul din Nufărul, Horea fiind cea mai solicitată, în condiţiile în care, pe de altă parte, există străzi care ar putea prelua şi ele circulaţia din acest capăt al oraşului spre centru, cum ar fi Piaţa 1 Decembrie pe partea cu Palatul Ulmann ori strada Mihail Kogălniceanu, care nu ar fi utilizată mai deloc. "Avem foarte multe străzi complet neutilizate.

În fine, el a sugerat şi modificarea orarului de funcţionare al unor instituţii din centrul oraşului, cum ar fi Primăria, şcoala Oltea Doamna ori Colegiul Gojdu. "Nu este treaba noastră, dar avem administraţie locală, să-şi pună mintea la contribuţie să găsească soluţii", a spus consilierul PSD.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!