Consiliul Local Oradea a aprobat joi, un protocol de colaborare între Consiliul Local Oradea, Consiliul Județean Bihor și Aeroportul Oradea în scopul planificării în comun a unor acțiuni de dezvoltare a aerogării.

Proiecte nefezabile!

Hotărârea, luată cu votul zdrobitor al grupului PNL, a fost contestată din capul locului de consilierul local Liviu Sabău Popa (PSD) care a ironizat demersul.

„Cu regret constat că astăzi se împlinește un an de când a fost lansată compania Air Connect (n.r. corect, Air Oradea) și ea este tot acolo, sus, undeva la nivel de idee, fără să își găsească pista de aterizare în meandrele concretului”, a declarat Sabău Popa.

PSD-istul a spus că „lansăm astăzi discuții pentru a ocupa agenda publică cu noi idei cum să dezvoltăm aeroportul, care, pe lângă că nu sunt fezabile, vor și rămâne în bună parte neacoperite”.

Liviu Sabău Popa a dat și exemple. „Suntem singurul aeroport din țară, și multe orașe europene, care vom avea o linie de tramvai, dar în același timp suntem printre puținele care nu avem un microbuz cu care să ducem pasagerii până la aeronavă, indiferent că afară sunt 40 de grade sau minus 10 grade, că ninge, că plouă”, a spus Popa.

Social-democratul a mai arătat că autoritățile vor „construcția unui hotel într-un aeroport care nu este aeroport de escală, unde 99,9% din cei care zboară nu zboară cu escală de pe Oradea”.

„Am încercat să avem o viziune deschisă”

În replica sa, primarul Florin Birta a recunoscut că proiectul lansării companiei aeriene este ieșit din calendar, dar a spus că este departe de a fi abandonat.

„Avem o întârziere cu Air Oradea, dar această întârziere se datorează anumitor cauze pe care le cunoaștem cu toții. Lucrăm în continuare la acest proiect și în cel mai scurt timp vom veni cu detalii”, a spus Birta.

Primarul a spus că toate investițiile pregătite își vor dovedi utilitatea. „Această linie de tramvai care se va construi până înspre aeroport, acea parcare care se va construi la aeroport, acel hotel care se va construi acolo... Am încercat să avem o viziune mai deschisă și credem că în viitor acest aeroport va fi tranzitat, se vor face escale și va necesita toată infrastructura pentru a funcționa așa cum trebuie”.

Birta a susținut că ideile enumerate nu sunt declarații politice, ci „proiecte pe care noi le vom implementa”.

De făcut

Potrivit protocolului de colaborare aprobat joi, Consiliul Județean Bihor își va asuma cheltuielile cu realizarea unui Master-Plan Integrat pentru dezvoltarea aerogării.

Acesta va cuprinde mai multe investiții, precum zonă de hangare pentru prestarea serviciilor de reparații și întreținere a aeronavelor, parcare subterană în fața aeroportului, modernizarea terminalului de pasageri, hotel, spații de alimentație publică, linie de tramvai și altele.

În baza master-planului, municipalitatea orădeană va achiziționa un plan urbanistic zonal, va comanda documentația necesară pentru realizarea parcării subterane pe care o va și construi și va întocmi documentația tehnico-economică pentru extinderea liniei de tramvai până la aerogară.

La fel, sarcinile Regiei Autonome Aeroportul Oradea se vor referi la realizarea documentației pentru viitoarea zonă de hangare și modernizarea terminalului de pasageri.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!