Lucrările la pasajul subteran din Piaţa Cetăţii din Oradea au ajuns în faza amenajării bazinului de colectare a apelor pluviale, menit să preia surplusul de apă în timpul ploilor pentru a preveni inundarea tunelurilor.

Bazinul anti-inundaţie

"Bazinul de retenţie se construieşte sub pasajul subteran pentru a colecta apele pluviale şi a evita inundarea acestuia. De aici, acestea sunt pompate în reţeaua de canalizare", a declarat pentru BIHOREANUL Ovidiu Guler, manager de proiect în cadrul Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională.

Potrivit acestuia, lucrările la pasaj sunt realizate în proporţie de peste 40% şi avansează în ritm accelerat.

Constructorii au forat cei 86 de piloţi care vor constitui structura pasajului, au amenajat incinta de palplanşe şi au săpat rampa dinspre cartierul Nufărul.

După finalizarea bazinului de colectare a apelor pluviale se va realiza hidroizolaţia, va fi turnat radierul din zona acoperită a pasajului respectiv pereţii de etanşare de sub grinzile acestuia şi se va trece la armarea rampei dinspre cartierul Nufărul.

Pregătiri de (mega)şantier

În paralel cu lucrările la pasajul din Piaţa Cetăţii, constructorii au deviat reţelele de utilităţi din zonă pentru a face loc săpăturilor la cele cinci pasaje subterane din Piaţa Gojdu.

"Utilităţile au fost mutate pentru a face loc şantierului celor cinci pasaje subterane (foto jos) de lângă catedrala ortodoxă. Lucrările vor începe în luna august", a spus Guler.

În momentul de faţă, conducerea municipalităţii caută soluţii de trafic pentru ca şantierul să poată funcţiona sub trafic. Cum linia de tramvai va fi dezafectată înainte de intrarea pe podul Dacia, pe durata lucrărilor transportul în comun va fi deservit de autobuze.

După cum BIHOREANUL a mai scris licitaţiile pentru construirea pasajelor din pieţele Cetăţii şi Gojdu au fost câştigate de două asocieri de firme reprezentate de firma Freyrom, constructorul Podului Centenarului, pentru suma totală de circa 22,5 milioane euro.

Lucrările, finanţate din fonduri europene, vor trebui finalizate până la sfârşitul anului 2023.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!