Primăria Oradea a câștigat procesul intentat de cei 145 de riverani care au atacat în instanţă Hotărârea de Consiliu Local 864 din octombrie 2020 privind construirea pasajului suprateran peste şoseaua de centură şi linia ferată Oradea-Arad, în continuarea străzii Meşteşugarilor.

"Respinge ca nefondat"

Curtea de Apel Oradea a respins luni, cu sentinţă definitivă, recursul intentat de orădeni ca fiind nefondat.

"Respinge ca nefondat recursul declarat de recurenţi în contradictoriu cu intimata Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Oradea, Municipiul Oradea prin primar şi Consiliul Local al Municipiului Oradea împotriva sentinţei 309/CA/30 03 2021 pronunţată de Tribunalul Bihor", se arată pe portalul Curţii de Apel Oradea.

Primarul Florin Birta a declarat pentru BIHOREANUL că, odată încheiat procesul, municipalitatea va scoate la licitaţie în cel mai scurt timp proiectarea pasajului suprateran, pentru a putea începe în primăvară construcţia lui.

"În următoarele săptămâni vom scoate lucrarea la licitaţie, astfel încât peste lunile de iarnă să se poată derula proiectarea pasajului, iar în primăvară să demareze construcţia efectivă", a declarat Birta.

Termen de execuţie: doi ani!

Potrivit edilului, investiţia care se va ridica la 40 milioane lei, urmează să fie cofinanţată dintr-un credit BEI, iar pasajul peste şoseaua de centură şi linia ferată va avea un termen de finalizare de doi ani.

Lung de 940 metri, noul pasaj va supratraversa atât şoseaua de centură, cât şi linia ferată Oradea - Arad şi strada Corneliu Baba, pentru a se racorda la viitorul drum de legătură cu autostrada şi drumul expres Oradea - Arad.

Strada Meşteşugarilor va deveni principala cale de acces în municipiu şi spre centrul oraşului dinspre autostradă, aşa că va fi lărgită de la două la patru benzi pe sens pentru a face faţă unui flux mult mai mare de autovehicule.

În zona de case, acest lucru se va face prin desfiinţarea spaţiului verde din faţa imobilelor, iar în cea de blocuri prin desfiinţarea parcărilor de pe carosabil.

Pasajul efectiv va avea doar două benzi, pentru că celelalte două vor asigura intrarea şi ieşirea de pe şoseaua de centură.