Cea de-a doua bandă de intrare pe podul Dacia dinspre Calea Mareșal Averescu a fost dată, miercuri, în folosință.

După cum BIHOREANUL a mai anunțat, măsura este menită să fluidizeze traficul rutier care se desfășoară cu dificultate în zona lucrărilor la cele cinci pasaje din Piața Gojdu.

Două benzi în loc de una

De astăzi, șoferii care vin din Calea Mareșal Alexandru Averescu vor avea la dispoziție două benzi pe același sens de mers. Astfel, pe lângă banda existentă deja, a fost deschisă o a doua care duce înspre Podul Dacia”, a anunțat Primăria printr-un comunicat de presă.

Astfel, șoferii care doresc să iasă din intersecție spre stația CFR Oradea au la dispoziție pe partea dreaptă o bandă suplimentară de intrare pe pod, în vreme ce banda din partea stângă, mult mai aglomerată, a fost amenajată pentru sensul de mers înainte sau la dreapta.

Atenție, sens invers!

Tot începând de miercuri, sensul de circulație pe strada Spiru Haret a fost inversat, dinspre malul Crișului Repede spre Parcul 1 Decembrie.

Măsura a fost luată pentru a permite autobuzelor 13, 15 și 16 care leagă zona centrală de cartierele Gheorghe Doja, Podgoria și Tineretului să facă o buclă în jurul Colegiului Național Emanuil Gojdu, pentru a putea reveni pe traseu.

Cele trei linii de autobuz au în strada Spiru Haret o stație, care a fost amenajată cu desființarea locurilor de parcare.

Patru foreze pentru 2.000 de piloți forați

În ceea ce privește lucrările la pasaje, constructorii au început la sfârșitul săptămânii trecute săpăturile la cei 2.000 de piloți forați care vor constitui structura de rezistență a construcțiilor.

„A ajuns și cea de-a doua foreză care a intrat în lucru. În perioada următoare, alte două foreze vor fi aduse aici”, a transmis Primăria.

În cadrul investiției, pe lângă cele cinci pasaje, se vor mai amenaja 12.117 metri pătrați de  trotuar pietonal, 660 metri liniari de piste de biciclete și 990 metri liniari de bandă dedicată transportului public.

Lucrările sunt executate de o asociere de firme, reprezentată de Freyrom, pentru suma de 85,3 milioane lei, fără TVA.

Finanțată din fonduri comunitare, cu termen de finalizare de 24 de luni, investiția va trebui finalizată până la sfârșitul anului viitor, când se încheie actualul ciclu de finanțare europeană.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!